سازمان حشد شعبی با انتشار بیانیه‌ای از نیروها و هواداران این سازمان خواست هر چه سریعتر محوطه سفارت آمریکا و منطقه سبز را ترک کنند.

فراخوان حشد شعبی برای عقب‌نشینی از محوطه سفارت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی رسانه‌ها مانند الجزیره و بغداد الیوم مدعی شدند سازمان حشد شعبی با انتشار بیانیه‌ای از نیروها و هواداران این سازمان خواسته هر چه سریعتر محوطه سفارت آمریکا و منطقه سبز را ترک کنند.

مردم عراق در اعتراض به تجاوز اخیر آمریکا به این کشور و شهادت شماری از نیروهای مردمی برای دومین روز مقابل سفارت واشنگتن در بغداد تحصن کردند. 

حشد شعبی این اقدام خود را در راستای احترام به تصمیم و موضع مقامات ارشد دولتی و حفظ شأن دولت و حاکمیت عراق عنوان کرده است.

بسیج مردمی عراق در بیانیه خود موضع فرمانده کل نیروهای مسلح، شخصیت‌های سیاسی، دینی، فرهنگی و مردمی که در مخالفت و محکوم کردن دشمنی آمریکا علیه این نیروها اتخاذ شد را ستود.

حشد شعبی همچنین تمامی مردم عراق را به مشارکت در مجلس عزای شهدا در بغداد و سایر استان‌ها فراخواند.

خبرنگار المیادین گزارش داد از تحصن کنندگان خواسته شده تا تحصن خود را به خیابان «ابونواس» در مقابل سفارت انتقاد دهند. همزمان با درخواست حشد شعبی، خبرگزاری رسمی عراق از آغاز خروج تدریجی معترضان از برابر سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.