رییس مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان گفت: تولید محصولات فناور و دانش‌بنیان داخلی یک پنجم مشابه انواع خارجی آن هزینه دارد و با تولید این محصولات چهاربرابر در هزینه صرفه جویی می‌شود.

هزینه تولید محصولات دانش‌بنیان داخلی یک پنجم مشابه خارجی است

به گزارش قدس آنلاین، سید ایمان شریعتی افزود: میزان جی. دی. پی(GDP) یا ارزش تولید کالاها و خدمات کشور در سال گذشته ۴۸۵ هزار میلیارد تومان بود که محصولات دانش‌بنیان کمتر از نیم درصد این میزان را به خود اختصاص داده‌اند که تا پایان امسال این سهم به حدود ۲ درصد و معادل حدود ۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۴۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان با حضور چهار هزار نفر مشغول فعالیت هستند که ۹۰ درصد این تعداد، نیروی انسانی متخصص می‌باشند که این وضعیت نشان از حضور نخبگان و افراد توانمند در این مجموعه دارد.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بینان و فناور در شرایط تحریم به رغم محدودیت‌های ایجاد شده درزمینه تولید می‌توانند به مثابه کمک کننده برای عبور کشور از گردنه مشکلات عمل کنند و در چالش‌های اقتصادی یاری‌بخش تولید باشند.

شریعتی افزود: با توجه به جایگاه این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی از آنها سمت و سوی موثر و هدفمندی در کشور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان بعد از تهران جایگاه دوم را در کشور دارد و اکوسیستم و شبکه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در آن به گونه موثر و تسهیل شده‌ای در حال شکل گیری است.

وی گفت: گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان مبتنی بر محصولات فناور طی سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد ریال بود که نشان از ظرفیت بسیار در این بخش دارد.

شریعتی افزود: پارک فناوری خراسان در حوزه نیروی انسانی، بازار و زیرساخت معادل ۷.۵ درصد کل ظرفیت کشور در این زمینه را دارد اما از  ۵.۷ درصد اعتبارات کشوری برخوردار است.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.