ما دعوا کردیم و قهر بودیم سه چهار روز گذشت گفتم بگذار دلجویی کنیم و درست نیست. نمی‌دانستم خانمش هم آمده. برای او پیام زدم کارلوس آی میس یو! نگو آن موقع موبایل دست خانمش بوده و گفته این چه کسی است که به تو گفته آی میس یو! او هم گفته خودت زنگ بزن ببین کیست! تلفنم ۵، ۶ دقیقه بعد زنگ خورد و گفتم بارک‌الله چه زود تماس گرفت. گوشی را برداشتم و دیدم یک خانم است که گفت: شما؟ گفتم من کفاشیان هستم رییس فدراسیون. او هم قطع کرد! فهمیدم خانمش شک کرده

ماجرای پیامک کفاشیان که شک همسر کی‌روش را برانگیخت

قدس آنلاین: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره مسائل مختلفی از زمان ریاست خودش و فعالیت‌های فعلی فدراسیون مانند ماجرای ویلموتس توضیح داد.

علی کفاشیان، نایب رئیس نخست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به حضور حقوقدان‌ها در ماجرای قرارداد کی‌روش اظهار کرد: زمان عقد قرارداد او هم فردی از حقوق بین الملل آمد و قرارداد را دید. یکسری موارد وجود دارد که از دست فدراسیون و ما خارج است. به کی‌روش می‌گفتیم ما پولت را سر ماه می‌دهیم، اما اگر پول هم داشتیم نمی‌توانستیم آن را حواله کنیم.

دعوای ما با کی‌روش، زن و شوهری بود

او در پاسخ به اینکه دعواهایتان با کی‌روش بر سر همین موضوع بود، ادامه داد: بله، خارجی‌ها روی پولشان حساس هستند. ما هم معمولا دیر پول را می‌دادیم. البته دعواهای ما با کی‌روش زن و شوهری بود. هر روز دعوا می‌کردیم، اما ساختگی بود. یک وقت‌هایی زورمان به بالاتری‌ها نمی‌رسید که پول بگیریم، ایشان را می‌انداختیم جلو و می‌گفت: ما نمی‌توانیم اردو برگزار کنیم و این طور پول را می‌گرفتیم. عملکرد کی‌روش خوب و توانمند بود و نازش خریدار بود. البته این ناز گاهی یقه ما را هم می‌گرفت!

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال که در برنامه "سلام، صبح بخیر" تلویزیون صحبت می‌کرد، در پاسخ به اینکه از تاج که با تجربه است توقع نمی‌رفت چنین قراردادی با ویلموتس که کلا ۴۰ روز در ایران بوده و حالا دنبال غرامت سنگین است ببندد، بیان کرد: نظر خود من این بود که ویلموتس باید تا پایان ماموریت می‌ماند. این تعویض مربی جز صدمه خوردن چیزی برای ما نداشت.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود این دو شکست او را حفظ می‌کرد، گفت: قرارداد ویلموتس اینگونه بود که اگر جام جهانی نمی‌رفت خود به خود فسخ می‌شد، اما کار او باید ادامه پیدا می‌کرد. به هر حال تا سه نشه بازی نشه! اگر مربی توانمند است و تصمیمی بگیریم باید پای آن بمانیم. مثل رییس فدراسیون می‌ماند که انتخابش می‌کنند بعد از دو سال می‌گویند برو. بحث رفتن نیست، باید چهار سال بمانی و کار کنی! به من هم خیلی می‌گفتند برو و البته من هم بیشتر لج می‌کردم و می‌ماندم. مثلا تیم امید نتیجه نمی‌گرفت، می‌گفتند شما باید بروی. می‌گفتم می‌خواستم بروم، اما حالا که گفتید می‌مانم. درباره علی دایی هم من موافق بودم او بماند، اما در جلسه‌ای که با هیات رییسه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که شاید با فضایی که به وجود آمد و باختی که رخ داد، بهتر است نباشد.

رییس مستعفی فدراسیون فوتبال ادامه داد: کار ویلموتس هم باید ادامه پیدا می‌کرد و جلو می‌رفت. کسی که می‌رود اگر تیم نتیجه نگیرد می‌گوید اگر من بودم نتیجه می‌گرفت، اگر نتیجه بگیرد هم می‌گوید به خاطر حضور من بوده است! خب چه دلیلی دارد او را برداریم؟ اگر از اول انتخاب مان خوب باشد قطعا باید او بماند.

کفاشیان: دعوای ما و کی‌روش زن و شوهری بود!

عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود

او در پاسخ به اینکه دوباره قرار است رییس فدراسیون شود، تاکید کرد: رئیس فدراسیون شوم؟ عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و فکر نمی‌کنم دیگر رییس فدراسیون شوم.

علی‌آبادی گفت: علی دایی و مایلی‌کهن تغییر کنند

کفاشیان در ادامه در پاسخ به اینکه آیا رییس جمهور وقت گفت: علی دایی را برکنار کند و همچنین ماجرای انتخاب مایلی کهن، گفت: نه ما جلسه‌ای با رییس جمهور درباره علی دایی نداشتیم. با رییس وقت سازمان تربیت بدنی جلسه داشتیم که نظرشان برای تغییر دایی مثبت بود. درباره علی دایی با ریاست وقت سازمان تربیت بدنی جلسه‌ای داشتیم و درباره مربیان مختلف بحث کردیم و در نهایت با رای گیری به مایلی‌کهن رسیدیم. رییس سازمان تربیت بدنی هم بود. آقای علی آبادی علاقه‌مند به فوتبال بود و اطلاعات داشت. او در جلسات اعمال نظر خاصی نمی‌کرد. تلفنی گفتند مایلی کهن را بردار. گفتند با توجه به مسائلی که پیش آمده و دعواهایی که شده بهتر است نباشند.

کی‌روش فهمیده بود نازش خریدار دارد و حال مرا می‌گرفت

او در ادامه درباره این که آیا برای برداشتن کی روش هم فشار می‌آوردند، گفت: چندین بار اتفاق افتاد که زنگ بزنند و بگویند کی‌روش را بردار. او حمایت قوی از طرف دولت‌ها می‌شد و می‌گفتند او طرفدار دارد و خوب است. ما هم این را فهمیده بودیم گاهی با او دعواهای ساختگی می‌کردیم. او می‌گفت: می‌خواهم بروم و می‌ترسیدند، پول می‌دادند. از این نظر خیلی خوب بود، اما زمان دکتر گودرزی گفتند ایشان باید برود! قبل از عید بود و ما با او بستیم و او گفت: باشد من می‌روم و مشکلی ندارم، اما او که به مسافرت رفت و قرار شد قرارداد را فسخ کنیم نظرشان برگشت و گفتند حالا باشد. از طرف گودرزی نماینده آمد و مدیرکل حراست آمد. اخلاق کی‌روش هم اینطوری بود که از اول جلسه از خاطرات قدیمی‌اش می‌گفت و سه ساعت وقت را می‌گرفت و خسته‌مان می‌کرد بعد یک ساعت آخر می‌خواست نتیجه بگیرد.

رییس سابق فدراسیون فوتبال درباره تاثیر حمله به صفحه رییس جمهور در بقای کی‌روش اظهار کرد: بالاخره این موضوع هم تاثیر داشت. عده‌ای در دولت حامی ایشان بودند و او مربی خوب و ارزنده‌ای بود، اما خیلی ما را اذیت می‌کرد. او این اواخر فهمیده بود نازش خریدار دارد و حال مرا می‌گرفت. هیچ‌وقت سر من داد نزد و اینقدر تربیت داشت و محترمانه مرا پرزیدنت خطاب می‌کرد. اما دو بار اعصاب مرا خیلی خورد کرد. جایی که شما هیچ چاره‌ای نداشتید و فقط محتاج کی‌روش بودید آنجا یقه‌تان را می‌گرفت!

کفاشیان افزود: در برزیل و استرالیا مرا اینقدر اذیت کرد که به مرز انفجار رسیدم. در استرالیا بازیکنی بود که دست یا پایش شکست و اسمش یادم نیست. آنجا گفتیم هاشم بیک زاده نباشد و به تهران مراجعه کند، اما کی‌روش می‌گفت: نه او باید همین جا بیمارستان برود و خرجش را بدهید. در برزیل می‌خواستیم به جواد نکونام و تیموریان پاداش بدهیم می‌گفت: چرا از طریق من نگفتید و شروع به حال‌گیری کرد. من آنقدر عصبانی بودم که اگر همان موقع یک مربی داشتیم جایگزینش می‌کردم.

وی درباره قهرشان در برزیل بعد از بازی ایران و آرژانتین و دست ندادن با هم گفت: نه ما قهر نبودیم. ما سخت‌ترین جا که قهر بودیم به هم که می‌رسیدیم آشتی بودیم و دست می‌دادیم.

کفاشیان درباره پیامکی که مبنی بر دلتنگی برای کی‌روش فرستاده بود، بیان کرد: ما دعوا کردیم و قهر بودیم سه چهار روز گذشت گفتم بگذار دلجویی کنیم و درست نیست. نمی‌دانستم خانمش هم آمده. برای او پیام زدم کارلوس آی میس یو! نگو آن موقع موبایل دست خانمش بوده و گفته این چه کسی است که به تو گفته آی میس یو! او هم گفته خودت زنگ بزن ببین کیست! تلفنم ۵، ۶ دقیقه بعد زنگ خورد و گفتم بارک‌الله چه زود تماس گرفت. گوشی را برداشتم و دیدم یک خانم است که گفت: شما؟ گفتم من کفاشیان هستم رییس فدراسیون. او هم قطع کرد! فهمیدم خانمش شک کرده بود. داستانی بود که با او داشتیم. بعدها برای تهدید به او می‌گفتم برایت آی میس یو می‌فرستم!

نمی‌دانم برای چه ۵ سال محروم شدم

رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال درباره پنج سال محرومیتی که کمیته اخلاق برای او بریده است، گفت: درباره پرونده نمی‌دانم چه مسائلی اتفاق افتاد و چه پرونده‌ای برای من ساختند و بعد از این همه خدماتی که داشتیم چه چیزهایی درست کردند. من نمی‌دانم و اصلا کاری نکردم.

او درباره ناپدید شدن ۷۰ هزار دلار توضیح داد: چیزی ناپدید نشده است. مثل این می‌ماند که معامله‌ای با کسی می‌کنی جنسی به او می‌دهی و به تو چک می‌دهد، اما چک وصول نمی‌شود و باید دنبال آن بروی و شکایت کنی. ماجرای ما هم همین بود. شرکت ام پی سیلوا برای حق پخش مسابقات انتخابی جام جهانی قبلی به ما پول داده بود. حالا که اصلا کسی دنبال این قراردادها نیست، ولی ما می‌خواستیم از آب هم کره بگیریم. او ۷۰ هزار دلار را نداد. ما هم قراردادمان را فسخ کردیم. این شرکت متعلق به خارج از کشور بود و اگر ما می‌خواستیم پیگیری حقوقی کنیم باید دو برابر این ۷۰ هزار دلار پول وکیل می‌دادیم و آخر هم به هیچ جا نمی‌رسیدیم، چون این شرکت را منحل کرده و رفته بودند. از طریق AFC و فیفا، پیگیری کردیم و به جایی نرسیدیم. جزو اختیارات بنده بود که شکایت نکنم، اما بعدها تبدیل به پرونده شد و دنبال این بودند که محرومیت بزنند.

کفاشیان در پاسخ به اینکه آیا کمیته استیناف رای کمیته اخلاق را وتو کرده است، گفت: اکنون در استیناف رفته است و دارند بررسی می‌کنند. مشکلی هم با من ندارند و همه توانمند و خوب هستند. من پشت پرده این قضیه را نمی‌دانم، اما برایم زیاد مهم نیست. چون آنقدر سلامت بودم و به خودم اطمینان دارم که سرم را بالا می‌گیرم.

عده‌ای از نمایندگان خواستار برکناری من بودند، اما خودشان به اختلاف خوردند و بی‌خیال شدند

کفاشیان در ادامه درباره این موضوع که او کسی بود که همه می‌خواستند از ریاست فدراسیون برکنارش کنند، اظهار کرد: بله آن افراد ۸، ۹ نفر شدند. خاصیت فوتبال همین است. زمانی من در فدراسیون دو و میدانی بودم. دوستی داشتیم که می‌گفت: تو چرا عوض نمی‌شوی؟ گفتم هرکسی می‌آید، اول رییس فدراسیون فلان ورزش را عوض می‌کند، بعد سراغ کشتی می‌رود و رییس فدراسیون‌های دیگر، بعد که به ما می‌رسد خودش عوض می‌شود. با آقای سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی دوست بودم. می‌گفت: همه نماینده‌ها می‌گفتند تو باید عوض شوی. گفتم چه کسی را می‌خواهید بیاوری؟ سر همین دعوایشان شد و گفتند همین که هست بماند. متاسفانه این اعمال نظرها و صحبت‌ها وجود دارد. من روزی که وارد معاونت وزارت ورزش شدم، فوتبال را هم خیلی دوست نداشتم. من پایم به توپ نخورده بود و دو میدانی کار بودم. البته بچگی با توپ پلاستیکی بازی می‌کردیم.

او افزود: وقتی به معاونت ورزشی آمدم، دیدم ۹۴، ۹۵ درصد جامعه ما در فوتبال است و بیشتر هم علاقه‌مند به استقلال و پرسپولیس هستند و بهتر است به حمایت از فوتبال که مردم دوست دارند بپردازیم.

انتهای پیام/

منبع: تابناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.