سخنگوی طالبان اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا در «بگرام» توسط این گروه هدف حملات راکتی قرار گرفت.

 حمله راکتی طالبان به پایگاه آمریکایی بگرام در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اظهار داشت که پایگاه نظامی آمریکا در بگرام در شمال کابل هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

وی در توییترش خبر داد که طالبان دو بار به بزرگترین پایگاه آمریکا در بگرام حملات راکتی انجام داده‌اند.

مجاهد بدون ارائه جزئیات از تلفات این حمله گفت که در نتیجه آن به نیروهای خارجی تلفات سنگین جانی و مالی وارد شده است.

 حملات راکتی طالبان به پایگاه بگرام در ولایت پروان به یک روال تبدیل شده و نیروهای آمریکایی هنوز به راهکاری برای مقابله با این حملات دست نیافته‌اند.

این حملات در حالی صورت گرفته است که در هفته جاری منابعی به آریانانیوز گفتند؛ «ملا هیبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان با طرح طرف آمریکایی برای اعلام آتش‌بس موقت پیش از به امضا رسیدن توافق مخالفت کرده است.

رهبر طالبان به تیم مذاکره‌کننده این گروه صلاحیت امضای توافق با آمریکا را داده، اما با قبول هرگونه آتش‌بس پیش از توافق مخالفت کرده است.

در حالی که کارشناسان پیشرفت در گفت‌وگوها را منوط به برقراری آتش‌بس می‌دانند، مولوی «قلم‌الدین» وزیر سابق امر به معروف و نهی از منکر طالبان بر این باور است که رهبری طالبان موافق اعلام آتش‌بس با دولت افغانستان نیست.

این در حالی است که گفت‌وگوهای تیم مذاکره‌کننده آمریکا و طالبان اخیراً به درخواست طالبان و برای مشورت آن‌ها با رهبری این گروه متوقف شده و پس از آن نیز نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به رسانه‌ها گفته است که در مذاکرات با طالبان کاهش خشونت و آتش‌بس را پیشنهاد کرده و اکنون منتظر پاسخ  آنهاست.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.