معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: دوغارون باید به مرکز سرمایه گذاری دو کشور ایران و افغانستان تبدیل شود.

دوغارون باید به مرکز سرمایه گذاری ایران و افغانستان تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین،  علی رسولیان  در همایش فرصت های ویژه سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه دوغارون که در محل مجتمع ساپکو مشهد برگزار شد، اظهار کرد:هدف ما توسعه مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان است نه صرفاتوسعه صادرات؛ باید به این سمت حرکت کنیم که تجارت ما با افغانستان تجارتی دو طرف، منصفانه و برد برد باشد. 

وی افزود: بیشترین مشارکت در صنعتی شدن هرات را خراسان رضوی داشته است، همچنین در حوزه ترانزیت ما همکاری های خوبی داریم و نزدیک به دو هزار کامیون افغانی در کشور ما فعال هستند. علاوه براین ها  ما کمیته همکاری های خراسان رضوی و هرات را تشکیل داده ایم. 

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت دوغارون برای دو کشور بی بدیل است و ما از آن به خوبی استفاده نکرده ایم، تصریح کرد:  دوغارون باید به مرکز سرمایه گذاری دو کشور تبدیل شود. در حوزه بهداشت و درمان یکی از سیاست های ما این است که اگر تکنولوژی، توسعه و علمی داریم باید وارد هرات شود و امروز در هرات بهترین عمل ها در حال انجام است و بخشی زیادی از آن مبتنی بر پزشکان خراسانی است.

وی ادامه داد : خراسان رضوی به دنبال توسعه اقتصادی است و همه در این خصوص هم نظر هستیم، بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه گذاران بهتری در  منطقه دوغارون شروع به فعالیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.