همدان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۱۸۹ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز تصفیه می شود

۱۸۹ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز تصفیه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان همدان، سید هادی حسینی‌بیدار در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب همدان سال ۷۱ تاسیس شد که قبل از این سال‌ها در قالب سازمان آب و شهرداری مدیریت بود.

وی با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش شرکت آبفا اکنون ۱۰۰ درصد شده است افزود: در حال حاضر طول خطوط انتقال چهار برابر و طول شبکه آبرسانی دو برابر شده و ۴۴۰ هزار مشترک در استان همدان وجود دارد.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه‌های آب چهار برابر و مشترکان فاضلاب ۱۱ برابر شده است گفت: جمعیت زیر پوشش فاضلاب اکنون ۹۵ درصد است و حدود ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش هستند.

وی با اشاره به پاکسازی رودخانه‌های سطح شهر از فاضلاب بیان کرد: رودخانه‌های مناطق منوچهری، کوی رضوان، کوی مطهری، دیزج و شهرک الوند پاکسازی و از فاضلاب تفکیک شده و چند رودخانه دیگر از جمله دره مرادبیک نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از وجود هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان خبر داد و گفت: در شهرستان فامنین نیز کار شروع شده و در حال انجام است.

وی از تصفیه روزانه ۱۸۹ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز خبر داد و بیان کرد: در شرکت آبفا با توجه به کاهش بارندگی و کاهش آبدهی چاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که طی ۸ سال اخیر قطعی آب در همدان رخ نداد.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه بارندگی امسال در همدان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: هدررفت آب اکنون ۲۴ درصد است که ۱۳ درصد هدررفت واقعی و ۱۱ درصد هدررفت ظاهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.