همدان- رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری جشن همه داناییم توسط مدیریت پسماند در مدارس سطح شهر خبر داد.

برگزاری جشن همه داناییم توسط مدیریت پسماند در مدارس همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، رضوان سلماسی در مراسم جشن همه داناییم در دبستان شهید بهادربیگ افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان براساس رسالت سازمانی خود و به منظور آشنا شدن دانش آموزان همدانی به عنوان زنان و مردان آینده ساز ایران اسلامی با مفاهیم مدیریت پسماند به برگزاری آموزش های خود در مدارس با روشی متفاوت اقدام کرده است.

سلماسی اضافه کرد: در این برنامه ها سازمان با هماهنگی آموزش و پرورش همدان و اعزام گروه نمایشی به مدارس ، در قالب یک برنامه شاد آموزشی دانش آموزان را در خصوص تولید کمتر زباله،استفاده کمتر از کیسه های نایلونی،بیرون گذاشتن به موقع زباله، تفکیک و جداسازی زباله های تر و خشک تحت آموزش قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: در این جشن ها به دانش آموزان آموزش دیده، هدیه ای با عنوان کیف لقمه اهداء می شود تا ضمن نهادینه کردن فرهنگ نه به کیسه های پلاستیک، دانش آموزان برای حمل تغذیه روزانه خود در مدرسه از کیسه های یک بار مصرف نایلونی استفاده نکنند .

سلماسی با اشاره به اینکه در برنامه آموزشی سال تحصیلی جاری ۳۰برنامه نمایشی در مدارس اجرا خواهد شد، اضافه کرد: آسیب هایی که کیسه های نایلونی بر محیط زیست ما وارد می‌کنند بر کسی پوشیده نیست بر این اساس معمولا همه ما به دلایلی مانند سبک ،ارزان،در دسترس بودن آسان ویا شاید به گمان بهداشتی بودن این کیسه ها آن ها را به جز لاینفک زندگی خود تبدیل کرده ایم غافل از اینکه این رفتار ما باعث آسیب جدی به محیط زیست شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این خصوص گفت: همه ی ما پراکندگی کیسه های نایلونی را در طبیعت دیده ایم متخصصان بر این باورند که حداقل زمان مورد نیاز برای تجزیه کیسه های نایلونی چهارصد سال است .شاید فردا برای حفاظت از  زمین یگانه زیستگاه ما انسان‌ها دیر باشد پس از امروز به کیسه های نایلونی نه بگوییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.