مازندران- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: تنها در یک چهارم مساجد استان کانون های فرهنگی و هنری دایر شده است.

۷۵ درصد مساجد مازندران کانون ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمود علیخانی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه طبق قانون کانون فرهنگی و هنری باید در کلیه مساجد شهری و روستاهای بیش از یکهزار نفر جمعیت دایر باشد، اظهار کرد: در حال حاضر یکهزار و ۱۶۴ کانون در ۴۸۰۰ مسجد استان فعالیت دارند.

وی از رویداد ملی فهما (فرهنگی و هنری مساجد ایران) در گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: در رویکرد فهما، برنامه ها برای افق ۱۴۱۴ پیش بینی و جنبه های علمی و حوزوی تقویت شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه ستاد عالی کانون های مساجد ۱۰۰ نوع برنامه تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: برنامه ها بر اساس توانمندی های مساجد اجرایی می شود.

حجت الاسلام علیخانی با اعلام اینکه تنها از ۱۰ درصد ظرفیت مساجد استفاده و این نگرانی همچنان وجود دارد، گفت: مطالبه گری نسل جوان موجب شده فضای مساجد تغییر کند.

وی خواستار جدی گرفتن نسل جدید در مساجد شد و افزود: مدیریت سنتی بر برنامه های فرهنگی مساجد حاکم است و اجازه نمی دهد برخی از کانون های مساجد توانمندی هایشان را بروز دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه مرور نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در مساجد در حال انجام است، یادآور شد: کانون های شهید گرائیلی خرماکلا و اخلاص قائم شهر، شهید بهشتی و شهید مطهری بابل و سروش و سجادیه آمل از کانون های برتر استان هستند که می توانند موفقیت هایی را در سطح کشور رقم بزنند.

حجت الاسلام علیخانی با اعلام اینکه مساجد مورد بی مهری برخی دستگاه های اجرایی هستند، گفت: با توجه به خدماتی که مساجد مازندران به گردشگران ارائه می دهند، حمایت نمی شوند و انتظار داریم سازمان گردشگری و شهرداری ها پای کار بیایند.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با چگونگی استفاده از مساجد برای تبلیغات انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات کانون های مساجد برای جریان و افراد خاص ممنوع است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان مبنی بر بیمه کتابداران با اشاره به اینکه هنوز موفق به انجام این کار نشدیم، گفت: کتابداران همچنان در صف انتظار بیمه هستند.

حجت الاسلام علیخانی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با چگونگی اجرای  طرح «هر مسجد یک خبرنگار» نیز توضیح داد: در این راستا ۵۰ خبرنگار آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: در اساسنامه جدید، یک خبرنگار باید جزو ارکان کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.