طی اعلام شرکت‌گاز و شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی خطوط انتقال انرژی پایدار است و تاکنون گزارشی مبنی بر قطعی در سیستم گزارش نشده است.

وضعیت خطوط انرژی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی پایدار است

به گزارش قدس آنلاین، مجید آزیز، مدیر روابط شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون قطعی برق در مناطق زلزله زده گزارش نشده است،   گفت: تاکنون قطعی برق  در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده و شبکه برق رسانی کاملا پایدار است.

وی افزود: طی زلزله صبح امروز ۱۲ دیماه در سنگان خواف، تنها یک مورد سقوط کنتور از روی دیوار خانه‌ روستایی گزارش شده که همکاران ما برای رفع این مشکل به محل اعزام شده‌اند.

آزیز تصریح کرد: در صورت نیاز به اسکان اضطراری، مدیریت برق شهرستان خواف آمادگی کامل برای برای تأمین برق موقت و خدمت رسانی به  حادثه دیدگان را دارد.

  شبکه گاز مناطق زلزله‌زده به صورت کامل وصل است

همچنین ایمانی‌فر، رئیس HSE و پدافند غیرعامل شرکت‌گاز خراسان رضوی گفت:

پس ‌از تشکیل کمیته بحران شرکت‌گاز استان و ارزیابی‌های انجام شده تیم پیشرو و ارزیاب از مرکز استان به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی نیز در محل حضور دارند و درحال انجام وظایف با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری هستیم.

ایمانی‌فر تصریح کرد: در منطق زلزله‌زده قطعی گاز نداریم و شبکه گازرسانی به طور ۱۰۰ درصد پایدار  است.

وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنیم نسبت به بررسی مجدد اتصالات وسایل گرمایشی و دودکش های بخاری و آبگرمکن اقدام کنند. یکی از موضوعات مهم در زمان وقوع زلزله ایجاد ترک و یا آسیب در مسیر دودکش‌های ساختمان است که باید مورد بازبینی مجدد قرار گیرد. در صورت آسیب به دودکش احتمال نشت مونوکسید کربن به داخل خانه و مسمومیت وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.