معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۶۳ واحد صنایع غذایی در استان خراسان رضوی وجود دارند که هشت درصد صنایع غذایی کشور را شامل می‌شود.

خراسان رضوی دارای هشت درصد صنایع غذایی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در گردهمایی تولیدکنندگان صنایع غذایی و بهداشتی خراسان رضوی در خصوص صنایع غذایی استان اظهار کرد: خراسان قطب مواد غذایی کشور است. خراسان بالغ بر ۷.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و این تولیدات باعث می‌شود صنایع غذایی خوبی در استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق آماری که به دست من رسیده است ۷۶۳ واحد صنایع غذایی در استان خراسان رضوی وجود دارند که هشت درصد صنایع غذایی کشور را شامل می‌شود و این واحدها ۴۱ هزار شغل ایجاد کرده‌اند که ۱۱ درصد شغل‌های صنایع غذایی کشور است، بالغ بر ۴۰ درصد صادرات خراسان رضوی محصولات کشاورزی و مواد غذایی است.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص نقش صنایع غذایی در گردشگری، تصریح کرد: ضمن اینکه وجود حرم امام رضا (ع) عامل اصلی حضور گردشگر در استان خراسان رضوی است اما صنعت غذا نیز نقش بی‌بدیلی دارد و تبدیل به عامل دیگری برای ماندگاری زائر در استان شده است.

رسولیان اضافه کرد: ما اگر بتوانیم با پایداری و ارتقا کیفیت نقش بیشتری در برندسازی صنایع غذایی خود داشته باشیم حتما جایگاه ما به‌ویژه در صادرات از امروز نیز بهتر خواهد شد، اکنون شرکت‌های خراسانی هم در کشورهای همسایه و هم در کشورهای دوردست در حال پیدا کردن جایگاه هستند و حتی تا کانادا رفته‌ و فروشگاه تاسیس کرده‌اند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که ما در بخش صنایع داریم و نیاز به حل آن‌ها داریم بروکراسی موجود است. ما در اقتصاد استان به این موضوع رسیده‌ایم که تکیه بر ظرفیت‌های داخلی استان، توسعه سرمایه‌گذاری و تقویت واحدهای تولید تنها راه ایجاد اشتغال و ارتقا معیشت مردم است. برای افزایش سرمایه گذاری و برای اینکه کارآفرین گرفتار ادارات نشود و به تولید خود برسد حتما باید فرایندهای موجود را اصلاح کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ما ۳۰ فرایند کسب و کار را در وهله اول در استان شناسایی کردیم و ۱۱ فرایند را تا کنون با حضور دستگاه‌ها بررسی و کنترل کردیم و در حد اختیاراتی که در استان داریم ۵۰ درصد این مسیرها اضافی تشخیص داده شد، اگر ما بتوانیم زمان، هزینه و رفت و آمدها را کم کنیم کارآفرین بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌تواند بیشتر تولید کند.

رسولیان ادامه داد: ما در ستاد تسهیل توافق کردیم که دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و استاندارد کمیته‌ای را تشکیل بدهند و در سطح اختیارات استان موازی‌کاری‌هایی را که انجام می‌شود یکی و حذف کنند.

وی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی گفت: تا کنون ۱۴۸ معین اقتصاد مقاومتی وارد کار شده اند. مبنای این الگو محوریت قرار دادن و ایجاد جایگاه برای بخش خصوصی است و بر این اعتقاد است که بخش خصوصی می‌تواند استان را بسازد و با مجموعه اقدامات خود بروکراسی‌ها را نیز از بین ببرد.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص نقش دانشگاه علوم پزشکی در امنیت غذایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی به واسطه وظیفه‌ای که دارد نقش بسیار موثری در تامین امنیت غذایی و همچنین در کنترل و نظارت دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.