تهران- وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به شهادت سردار سلیمانی در حمله هوایی آمریکا، واشنگتن را مسئول پیامدهای همه ماجراجویی‌های یاغی‌گرانه خود دانست.

اقدام آمریکا به شدت خطرناک و یک تنش زایی احمقانه است

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح جمعه در صفحه رسمی خود در توئیتر به شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

ظریف نوشت: اقدام آمریکا در تروریسم بین‌المللی و هدف گرفتن و ترور سردار سلیمانی - که تاثیرگذارترین نیروی در جنگ با داعش، النصره، القاعده و دیگر [گروه‌های تروریستی] بود - به شدت خطرناک و یک تنش‌زایی احمقانه است.

وزیر امور خارجه افزود: ایالات متحده مسئولیت همه پیامدهای ماجراجویی‌های یاغی‌گرانه خود را بر عهده دارد.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در بغداد به شهادت رسیدند.

رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید شدند.

گفته می شود سردار سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین المللی بغداد شده است.

منابع رسانه ای عراق می گویندبالگردهای آمریکایی هر دو خودرو را هدف قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.