به گفته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله به کاروان سردار سلیمانی "بدون مشورت کنگره" انجام شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: اقدام ترامپ بدون مشاوره با کنگره بود

قدس آنلاین:  رهبران کنگره آمریکا پس حمله هوایی به کاروان سردار سلیمانی در روز جمعه به شدت دچار اختلاف شدند و مجددا این موضوع را که آیا کنگره باید قدرت های رزمی رئیس جمهور را محدود کند، مطرح کردند.

پلوسی در بیانیه ای گفت: بالاترین اولویت رهبران آمریکا محافظت از زندگی و منافع آمریکایی است. وی افزود: اما ما نمی توانیم با دخالت در اقدامات تحریک آمیز و نامتناسب، زندگی سربازان آمریکایی، دیپلمات ها و دیگران را بیشتر در معرض خطر قرار دهیم. حمله هوایی امشب باعث افزایش خطرناک خشونت می شود.

این حمله به گفته پنتاگون به دستور ترامپ و با هدف به اصطلاح ممانعت از برنامه های حمله بعدی ایران انجام گرفته است.

اندی کیم نماینده دموکرات و رئیس شورای امنیت ملی در دوران باراک اوباما هم در واکنشی اعلام کرد که ساعات آتی برای ایالات متحده بسیار حساس خواهد بود و همچنین اضافه کرد: این سناریویی خاص است که، سالها در مورد آن فکر کرده‌ام زیرا می‌تواند منجر به نوعی خشونت و هرج و مرج شود که ما به سختی سعی کرده‌ایم از آن دوری کنیم.

ترامپ آمریکا را در آستانه یک جنگ غیر قانونی با ایران قرار داد

سایر قانونگذاران آمریکایی مانند سناتور تام اودال از نیومکزیکو، ترامپ را متهم کردند که این کشور را «در آستانه جنگ غیرقانونی با ایران» قرار داده است.

اودال در بیانیهای گفت: چنین تشدید خصومت بی پروایی نقض اقتدار جنگی کنگره و همچنین نقض اصول پایه‌ای توافق ما با عراق است و همچنین نیروهای آمریکایی و شهروندان را در معرض خطر قرار میدهد. همچنین ما را به یک جنگ فاجعه بار دیگر در خاورمیانه میکشاند که خواست مردم آمریکا نیست و از آن پشتیبانی نمی‌کنند. دموکرات ها نگران عواقب این حمله هستند.

ست مالتون، نماینده دموکرات ماساچوست در بیانیه ای گفت: ما منتظر واکنش ایران به اقدام دونالد ترامپ هستیم که می تواند آتش یک جنگ منطقه ای را روشن کند، و هنوز هیچ استراتژی‌ای از سوی دولت برای آن وجود ندارد.

رو کانا نماینده دموکرات کالیفرنیا گفت: کنگره ما با ناکامی در ایستادگی در برابر جنگ با ایران، دوباره ملت را ناامید کرد.

ایلهان عمر نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا هم اقدام ترامپ را متهم کرد که سعی دارد با کشتن سردار قاسم سلیمانی توجهات را به سمت آتش جنگ با ایران منحرف کند.

او در توئیتی نوشت: خوب پس اگر ترامپ جنگ میخواهد، می داند که این اقدام منجر به جنگ و منحرف کردن توجهات می شود؟ سوال واقعی اینجاست، آیا افرادی که دارای اختیار در کنگره هستند، راه او را در پیش می گیرند یا او را متوقف می کنند؟ من می دانم که (در دسته دوم) خواهم بود."

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.