امام جمعه مشهدمقدس با تبریک و تسلیت شهادت فرمانده سپاه قدس گفت: اینها اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش و سوریه سردار سلیمانی را براندازی می‌کردند نه در فضای بازی که قبلا محاصره کردند.

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به ترور سپهبد سلیمانی/ آمریکایی‌ها اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش‌ سردار سلیمانی را به شهادت می‌رساندند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با تسلیت و تبریک شهادت جانگذار سپهبد سلیمانی اظهار داشت: در خطبه اول بحث ما در مصادیق تقوا بود؛ دستور مقام معظم رهبری این بود که در خطبه نخست سخن و کلام در مصادیق تقوا باشد و در هفته‌های گذشته درباره مصادیق تقوا در اقتصاد معیشتی بحث کردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مصداق تقوا در رفتار و کانون زندگی خانواده گفت: انسان باتقوا در زندگی با خانواده باید چه رفتاری داشته باشد؟ تقوا خاصیت رفتاری برای انسان است اما رفتار به دنبال یک هدف است و معمولا تقوای در رفتار برای تحقق آن هدف دینی و اسلامی است.

علم الهدی افزود: دستورات اسلام برای تحقق یک نماد و الگوی کامل نتیجه تقوایی و پیدایش یک خانواده دینی و اسلامی است؛ از جمله چیزهایی که متاسفانه بر خانواده‌های حتی متدین ما و زوجین جوان مورد توجه نیست، تفاوت بین تشکیلات خانواده در نظام و در بینش توحیدی اسلامی و تشکیلات خانواده در یک بینش مادی اومانیستی است.

وی ادامه داد: در بینش مادی، خانواده عبارت است از کانون اجرای غریزه جنسی در یک فضای محدود و منظم؛ اینها خانواده را این گونه تعریف می‌کنند اما در بینش توحیدی خانواده یک تشکیلات است که برون‌دادش دو چیز است؛ آرامش و پرورش.

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی اظهار داشت: حادثه جانگذار امروز، شهادت سردار رشید و غیور اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقدس امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و به شما برادران و خواهران دلداده ولایت را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

علم‌الهدی افزود: در برابر فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی باید به سراغ قرآن برویم و واقعیات را براساس آموزه قرآنی تحلیل و از آموزه‌های قرآنی، مسیر و راهبرد و تکلیف بگیریم. در جنگ احزاب وضعیت مسلمانان فوق‌العاده ناگوار بود و جز ابزار و سلاح جنگ فردی ابزار دیگری در اختیار نداشتند و از نظر اقتصادی نیز وضعیت در شرایطی بود که حتی قوت لایموت نیز برای آنان به سختی فراهم می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تمام یهودیان و مشرکان در جنگ احزاب با یکدیگر متحد و به جنگ پیامبر(ص) آمدند و لشگر بسیج شده و مجهز عرب و یهود مقابل مسلمانان صف آرایی کردند. مسلمانان در وضعیت ضعف اقتصادی بودند و دشمن غرق در آهن و مجهز بود و مسلمانان گفتند اینجا، جای تحقق وعده خدا و رسول است.

علم‌الهدی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید بر این مومنان، دشمن با این سیطره و قدرت چیزی اضافه نکرد جز ایمان به خدا و تسلیم به اراده حق؛ جنایت امروز ماهیت آمریکا را نشان داد؛ آمریکا چنگ و دندان نشان داد؛ آنهایی که در این مملکت دل به غرب و دروازه آن دوخته‌اند بیدار شوند؛ اینها کودتا کردند و از چندی قبل بخشی از فرودگاه بغداد را آمریکایی‌ها تصرف کردند و در این فرودگاه، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همراهان خود پیاده شدند و اینها هنر نکردند؛ این اقدام ارزش امنیتی و اطلاعاتی نیز ندارد زیرا یک عملیات کودتاچی‌گری بود.

وی ادامه داد: اینها اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش و سوریه سردار سلیمانی را براندازی می‌کردند نه در فضای بازی که قبلا محاصره کردند؛ این دلالت بر ضعف نظامی ما ندارد و دلالت بر ضعف اطلاعاتی ما نیز ندارد؛ دنیا و پنتاگون تماشا می‌کند که تمام هنر این پنتاگون که اسمش را آذرخش کبود گذاشته‌اند آبروی آمریکا رفته است و فهمیدند آمریکا چیزی بارش نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر قرار شد روزی فرمانده مقتدری مثل مقام معظم رهبری به مقابله بیاید اصلا آمریکا قدرت مقابله با این ابتکارات را نخواهد داشت؛ مردم ما این قبیل اتفاقات را شاهد بوده‌اند؛ زمانی که خبر شهادت شهید بهشتی آمد وجود مقدس امام دلشان به درد آمد اما برابر این شهادت، صلابت و هیبت نشان دادند و صبح فردا جنازه شهید بهشتی روی دوش مردم بود و فریاد زدند «ایران پر از بهشتیه؛ آمریکا در چه فکریه؟».

وی گفت: آن روز در تصویر و تصور کسی نبود که مقام معظم رهبری یک ذخیره ارزشمند و عظیم و عزیز برای اسلام است که در طراز رهبری، ۳۲ سال بعد از امام این خط را ادامه داده و آمریکا را به ذلت رسانده است. آنها نمی‌دانستند دست غیبی و امداد الهی، مقام معظم رهبری را بهشتی‌آفرین قرار می‌دهد و جامعه اسلامی و جهان اسلام بر ولایت و رهبری ایشان تکیه می‌کند.

علم‌الهدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری زمانی فرمودند روز هفتم تیر که ۷۲ تن به شهادت رسیدند، فشار خون ایشان به ۴ رسیده بود و یکباره بدون پیش‌بینی، فشار بالا آمد و ایشان فرمودند زمانی که از بیمارستان خارج شدم ابتدا خدمت امام رسیدم.

وی بیان کرد: برای ما شهید سلیمانی یک عنصر راه طی کرده به هدف رسیده است و نه یک نیروی از دست رفته؛ تا زمانی که پرچم ولایت در نظام و جامعه ما در اهتزاز است در ترکش جریان ولایت و اراده ولی امر مسلمین، ده‌ها و صدها و هزاران شهید سلیمانی وجود دارد. در همین نسل جوان نگاه کنید که ۴۰ سال آینده آمریکا را به خاک نابودی و ذلت می‌کشانند. این شهید تا زنده بود؛ مجاهدات و ابتکارات و فرماندهی‌اش در هدایت رزمندگان در منطقه مقاومت را بر آمریکا مسلط کرد و آمریکایی‌ها را ذلیل کرد و در شهادتش نیز خونش یک حرکتی انجام داد که این حرکت را با هیچ برنامه‌ریزی سیاسی و اجتماعی نمی‌توانستیم ایجاد کنیم؛ خون مردم ایران و عراق در این شهادت به هم آمیخته شد.

علم‌الهدی اظهار داشت: این به هم آمیختگی خون ملت ایران و عراق را به هم آمیخته کرد و یک میلیون صدام هم که بیاید ایران و عراق را نمی‌تواند از یکدیگر جدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.