رئیس مجلس با اشاره به ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند به دست خودشان وضع ناامنی در منطقه ایجاد کرده‌اند و نتیجه این کار، خسارت برای خودشان خواهد بود.

لاریجانی: نتیجه ترور شهید سلیمانی خسارت برای آمریکایی‌ها خواهد بود

قدس آنلاین: علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی به‌مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی خصوصیاتی دارد که از ذهن‌ها محو نمی‌شود. او برای انقلاب و آرمان‌های انقلاب و درد مسلمانان فرد پاک باخته‌ای بود. در طول این سی و شش هفت سال، همیشه این ویژگی در او بود.

لاریجانی با بیان اینکه سردار سلیمانی غیور بود و با غیرت نسبت به انقلاب و منافع ملت و دردهای مسلمانان، حساسیت زیادی داشت،‌ تصریح کرد: شهید سلیمانی فردی باشجاعت بود و در مسیر کار خودش با دقت نظر عمل می‌کرد.

رئیس مجلس، باهوش بودن را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: اینکه گاهی در رسانه‌های خارجی او را شخصیتی ممتاز می‌دانند به خاطر همین دقت نظرهایی بود که شهید سلیمانی در کار خود داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در سال‌های اخیر که در نیروی قدس عمل می‌کرد از پختگی خیلی خوبی برخوردار بود و خیلی حس خوبی نسبت به کارش داشت و با تمام وجود در مسیر کارش فعال بود و شب و روز نمی‌شناخت.

لاریجانی با بیان اینکه امروز شخصیت مهمی را از دست دادیم،‌گفت: البته در انقلاب این گونه شهادت‌ها باعث رویش‌های بعدی خواهد شد. ابتدای پیروزی انقلاب شهید بهشتی، شهید مطهری،‌ شهید باهنر و شهید رجایی آدم‌های بزرگی بودند که وقتی می‌رفتند حرکت انقلاب با خون آن‌ها تداوم می‌یافت و این حادثه هم که شهادت یک برادر عزیز و مجاهد است، قطعاً برای آینده انقلاب این نقش را خواهد داشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه خطایی که آمریکایی‌ها کردند خطایی راهبردی بود، تصریح کردند: آمریکایی‌ها اقدامی تروریستیِ دولتی کرده‌اند و خودشان قبول کرده‌اند. آمریکایی‌ها گاهی در جهان کارهایی می‌کنند ولی نمی‌پذیرند. این بار پذیرفتند، و این نشان می‌دهد با بی‌تدبیری این کار را کردند.

لاریجانی ادامه داد: طبعاً این حساسیت هم در مردم عراق و هم در ملت بزرگ ایران وجود دارد که وقتی فرمانده بزرگ اسلام را با آن سابقه درخشان و مجاهدت به شهادت می‌رساند، باید بدانند به دست خودشان وضع ناامنی در منطقه ایجاد کرده‌اند و نتیجه این کار، خسارت برای خودشان خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها جفا کردند و سرداری عظیم الشان را از ما گرفتند و تاوانش را خواهند داد. ما نمی‌خواستیم چنین شرایطی در منطقه به‌وجود بیاید ولی آمریکا این آشفتگی را در مواقع مختلف ایجاد کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: این حادثه با همت ملت ایران به نحو احس جبران می‌شود و پشتیبانی عمیق تری برای ملت ایران ایجاد خواهد کرد. مردم هم قدردان این وجود ارزشمند هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.