میهن- خبر شهادت سردار محبوب و فداکار آن‌چنان جان‌سوز و غیرمنتظره بود که اشک‌های پاک مردم ایران پاک و این موج خروشان را که به حمایت از سردار خود به خیابان ها آمدند در گونه‌هایشان به تلاطم انداخت.

ایران در حمایت از مالک اشتر سپاه اسلام به خروش آمد/شیعه و سنی به سوگ نشستند

قدس آنلاین-گروه استان ها: شهادت مالک اشتر سپاه اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی توسط اقدام یاغی گرایانه آمریکایی‌ها موجب شد تا صبح روز جمعه باری دیگر اقوام و اقشار مختلف ایرانی در سراسر کشور به خروش آمده و با حضور در خیابان‌ها و با مشت‌هایی گره‌کرده انزجار خود را از جنایات آمریکا اعلام و از طرفی  آمادگی خود را برای پاسخی دندان‌شکن به دشمنان این آب‌وخاک ابراز کنند.

مردم بسیاری از شهرهای کشور با طنین فریادهای مرگ بر آمریکا فضای خیابان‌ها را به تسخیر خود درآوردند و درحالی‌که گویا عزیزترین عضو خانواده خود را ازدست‌داده باشند با فریاد یا حسین در سوگ این عزیز ازدست‌رفته بر سر و سینه کوبیدند.

خبر شهادت سردار سلیمانی روز جمعه با واکنش‌های بسیاری از مردم روبرو شد و مردم ایران در بسیاری از شهرها با سیاه‌پوش کردن درودیوار شهر و الصاق عکس‌های سردار سلیمانی به سوگ این سرباز مجاهد اسلام نشسته و عزاداری کردند و البته این مراسم در شهر کرمان با شور و حال عجیب‌تری بود.    

کرمان: تجمع عزاداران در مقابل منزل شهید

با انتشار خبر شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز اسلام توسط استکبار جهانی جمعی از مردم شهر کرمان به‌طور خودجوش در ساعات اولیه روز جمعه مقابل خانه این سردار تجمع کرده و به عزاداری پرداختند.

منزل شهید حاج قاسم سلیمانی در ابتدای خیابان شهید رجایی یا همان خورشید سابق کرمان روز جمعه مملو از جمعیت علاقه‌مند به این سردار اسلام  بود که به‌صورت خودجوش مردم به نوحه‌سرایی و عزاداری مشغول شدند.

کرمان روز جمعه در میان سایر استان‌ها حال و هوای عجیب‌تری داشت؛ تمام مردمی که در سطح خیابان‌ها در حال رفت‌وآمد بودند سیاه‌پوش بودند و به جرات می‌توان گفت همه مردم برای سردار رشید اسلام گریه می‌کردند.

حال و هوای کرمان روز جمعه بسیار عجیب بود، تعدادی از مردم اول خود را به زادگاه سردار در شهرستان «رابر» و روستای «قنات‌ملک» رساندند .

حضور گسترده خانواده‌های کرمانی جلوی بیت‌الزهرا (س) و همچنین در مراسم خودجوش مردمی در راستای پاسداشت خون سردار اسلام  در مصلی این شهر با تجمع و حضوری غیر قابل وصف همراه بود.

بسیاری از خانواده شهدا زودتر از همه به مصلی آمده بودند تا برای این فرزند برومند اسلام خون گریه کنند.

«بیت الزهرا» منزل شخصی سردار سلیمانی است که در زمان جنگ مکانی برای رزمندگان در هشت دفاع مقدس بود و پس از آن نیز هرساله سردار سلیمانی در این مکان در جمع سوگواران شهادت حضرت فاطمه (س) حضور داشت و برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسم عزاداری برپا می‌کرد.

مردم کرمان هم‌چنین ظهر جمعه پس از اقامه نماز جمعه مراسم تجمع و راهپیمایی نیز در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار کردند.

قم: سوگواری در غیاب سردار اسلام

در شهر مقدس قم مردم انقلابی و جمع کثیری از طلاب به‌صورت خودجوش از مدرسه فیضیه تا مصلی قدس راهپیمایی کردند.

مردم ولایتمدار قم با حضور در خیابان ها فریاد زدند «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»،«می کشم می کشم، آنکه برادرم کشت» و «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده».

حضور متراکم، فشرده و فراگیر مردم قم که بدون هیچ هماهنگی قبلی انجام شد نشان از عمق علاقه، قدرشناسی و عشق سردار بزرگ جهان اسلام در دل مردم قم داشت.

صبح جمعه خیابان ها و معابر شهر قم در اقدامی خودجوش توسط گروه‌های مختلف مردمی سیاه‌پوش شد و بیرق‌های سیاه در تمام گذرگاه‌های شهری قم برافراشته شد.

خراسان رضوی: اهتزاز پرچم سیاه برای خادم شهید

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در آستانه سالروز ولادت حضرت رضا(ع) در سال ۱۳۹۷ با حکم تولیت آستان قدس رضوی مفتخر به خادمی حرم مطهر رضوی شده بود حال به احترام خادم آزاده‌اش پرچمی سیاه به اهتزاز درآورده است .

حرم مطهر رضوی نیز روز جمعه در سوگ خادم‌الرضا(ع) سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیاه‌پوش شد و به دستور تولیت آستان قدس رضوی پرچم سبز گنبد منور حضرت رضا(ع) نیز به رنگ سیاه درآمد.

گفتنی است به همین مناسبت معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز اعلام کرد: در پی شهادت سردار اسلام سپهبد قاسم سلیمانی سینماهای این استان تا پایان روز یکشنبه هفته جاری تعطیل است.

تهران: پوشیدن رخت عزا

روز جمعه به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و اعلام سه روز عزای عمومی در کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرچم عزا در جای جای پایتخت و هم چنین شهرستان‌های جنوب شرق تهران برافراشته شد.

مردم خداجو و شهیدپرور تهران و هم‌چنین شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت از نخستین ساعات روز جمعه، بااطلاع از خبر ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به وسیله نیروهای نظامی امریکا، پرچم‌های عزا را در خیابان‌ها و معابر نصب کردند تا خود را همچون سایر مردم آزادیخواه جهان، عزادار این مصیبت اعلام کنند.

بسیاری از مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، بر سردر منازل خود، پرچم‌های سیاه عزا نصب کردند و بر ادامه راه این شهید سرافراز اسلام تأکید کردند.

شهرک شهید دقایقی تهران، محل سکونت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیز صبح جمعه با حضور مردم شهیدپرور و مسئولین لشکری و کشوری غرق در ماتم و عزا شد و بسیاری از مسئولین لشکری و کشوری برای عرض تسلیت و عزاداری

در مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در این شهرک حضور یافتند.

چهارمحال و بختیاری: الصاق عکس سردار سلیمانی پشت خودروها

فضای عمومی چهارمحال و بختیاری نیز با اعلام خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی متأثر و غم‌انگیز شد.

با اعلام خبر شهادت سردار سر افزار قاسم سلیمانی در روز جمعه، برخی از مردم در چهارمحال و بختیاری اقدام به نصب تصویر این سردار بر پشت شیشه خودروهای خود کردند.

همچنین فضای مساجد نیز سیاه‌پوش شد و برخی از مغازه‌داران نیز تصویر بزرگ از سردار قاسم سلیمانی را در مغازه خود نصب کردند.

در فضای مجازی نیز بیشتر عکس پروفایل کاربران و یا گروه‌های مختلف تصویر سردار قاسم سلیمانی جایگزین عکس‌های دیگر شد.

هرمزگان: تسلیت اهل سنت به مردم و رهبری

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس نیز روز جمعه به نمایندگی از جامعه اهل سنت استان این غم سترگ را به مردم شریف ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

شیخ سید عبدالباعث قتالی اظهار کرد: این‌جانب به نمایندگی از جامعه اهل سنت هرمزگان، شهادت این فرزند غیور ملت ایران و مرد بزرگ مقاومت را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم مردم شریف و شهیدپرور ایران تسلیت و تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: جنایتی که آمریکای خبیث در به شهادت رساندن سردار دلاور ملت ایران انجام داد، بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی اظهار کرد: خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی، موجی از اندوه و نگرانی را در میان ملت شریف ایران ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: این سردار رشید اسلام نقش مهمی در عزت و سربلندی ایران اسلامی داشت و شهادت وی به مشت محکمی علیه استکبار و جنایت‌کاران جهانی تبدیل خواهد شد.

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس بابیان اینکه این جنایت از سوی ملت شریف ایران بدون پاسخ نخواهد ماند، تصریح کرد: شیخ قتالی تأکید کرد: دشمن بداند که خون این شهید بزرگوار دامن‌گیرش خواهد شد.

سیستان و بلوچستان : اهل سنت  در سوگ سردار سلیمانی

مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی نیز روز گذشته با شنیدن خبر شهادت سردار اسلام به سمت مصلی زاهدان سرازیر شدند و با برپایی مراسم سوگواری و عزاداری شهادت این فرزند سپاه اسلام را به محضر فرمانده کل قوا تبریک و تسلیت گفتند.

مازندران:  لغو برنامه‌های فرهنگی و هنری

شهادت مالک اشتر سپاه اسلام موجب شد تا مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری این استان را تا اطلاع ثانوی لغو کند.

عباس زارع در این رابطه گفت: در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط تروریست‌های آمریکایی و اعلام سه روز عزای عمومی، تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری  استان مازندران لغو شده است.

وی گفت: یکی از این برنامه‌ها آیین گرامیداشت شصتمین سالروز درگذشت نیما یوشیج بوده است که قرار بود جمعه در زادگاه نیما در یوش برگزار شود لغو و به زمان دیگری موکول شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران همچنین از لغو تمامی کنسرت ها و این استان در روز های آتی خبر داد و افزود:  تمامی کنسرت های که در این ایام قرار بود برگزار گردد تا اطلاع بعدی لغو شده است.

سمنان: چگونه رفتنت را باور کنیم؟

مردم دیاردارالمرحمه سمنان نیز روز جمعه با شنیدن خبر شهادت فرزند برومند و افتخارآفرین کشور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرق در عزا و ماتم شدند.

مردم ولایتمدار سمنان صبح جمعه با شنیدن خبر تلخ و جانکاه شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش با سیاه‌پوش کردن و نصب پارچه سیاه بر سر در خانه‌ها غم خود را نشان دادند.
مردم سمنان در فضای مجازی نیز ساکت ننشستند و با بارگذاری عکس سردار سلیمانی اقدام سخیف دشمنان را محکوم کردند و مسئولان و مدیران استان نیز با صدور بیانیه اقدام جنایت‌کارانه دشمنان را محکوم کردند.
کاربران در فضای مجازی با نوشته‌های مختلف این اقدام تروریستی را مورد انزجار خود قراردادند.
در متن یکی از کاربران آمده است:
چگونه باور کنم خبر رفتنت را سردار؟
پاشو مگر نمی بینی شامیان دور علی را گرفته اند؟
پاشو برادر
دلم رفته بین الحرمین
کنار علقمه
بند بند وجودم دم گرفته" ای اهل حرم میر و علمدار نیامد"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.