کرمان- شهید قاسم سلیمانی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شهید زنده معرفی شده بود، در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد، اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند.

از طلوع تا عروج «سردار دل ها»/شهید زنده ای که نامش برای همیشه زنده می ماند

قدس آنلاین-گروه استان ها: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در دامان مادری عابد و پدری عارف پرورش یافت و در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

سردار سپهبد سلیمانی با جرقه های وقوع انقلاب اسلامی ایران، حین ادامه فعالیت در سازمان آب کرمان، به عضویت سپاه درآمد و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

جنگ برای او  که همواره با یاد و خاطره همرزمان شهید خود را با اشک مطرح می کرد و همیشه شوق شهادت داشت، تمام نشد و او هیچگاه لباس زرم از تن به در نیاورد تا پیام آور امنیت برای مظلومان عالم باشد.

او که در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی شد؛  به پاس رشادت ها، اندیشه های الهی و تلاشهای مجاهدانه اش در ۱۹ اسفندماه سال ۹۷ مفتخر به دریافت نشان ذوالفقار از رهبر معظم انقلاب اسلامی شده بود، وجودش همواره با تواضعی مثال زدنی و رافتی به یاد ماندنی عجین بود و از این رو بود که او را سردار دل ها لقب داده بودند.

حضور مقتدرانه حاج قاسم سهم بسیار قابل توجهی از قدرت گرفتن نیروهای حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی که پیروزی این گروه‌ها در نبردهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه بر رژیم صهیونیستی داشته است.

حاج قاسم سلیمانی 3۰ شهریور ۹۶، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، گفته بود: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم». فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، یک روز قبل از موعد مقرر به وعده خود عمل کرد و روز ۲۹ آبان ۹۶ پایان حکومت داعش را اعلام کرد.

این نوید شادی بخش حاج قاسم در حالی شعف و سربلندی را به تمامی آزادی خواهان هدیه کرد که او در پایان نامه ای خطاب به رهبری درباره پایان مسیر حکومتی داعش از خود به عنوان فرزند و سربازتان، حاج قاسم سلیمانی یاد کرده بود و اینجاست که نشان می دهد او در مسیر ولایت مداری و بصیرت دینی و انقلابی مثال زدنی بوده است.

سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه روز 13 دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.