ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده نشود.

 اشرف غنی: از خاک افغانستان علیه هیچ کشور خارجی استفاده نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای اظهار داشت:به ملت شریف افغانستان و تمامی همسایگان خود اطمینان می‌دهیم که مطابق با مندرجات توافق امنیتی با آمریکا، خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اشرف غنی در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور سوم و یا منازعلت دیگر منطقه‌ای تاکید کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «از همسایه بزرگ خویش ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از آمریکا که شریک استراتژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش‌ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف‌های پیش آمده را از طریق گفت‌وگو حل کنند».

بامداد روز گذشته در جریان حمله تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سلیمانی به‌ همراه ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.