مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: محدودیت اعتبارات از گذشته بوده، اکنون نیز وجود دارد و تشدید هم شده است. فرض کنید ۸ میلیارد تومان اعتبار بخش فاضلاب همان بود و ۲۰ درصد نیز اضافه می‌شد، اما این اعتبارات قطره‌چکانی مشکلی را از فاضلاب مشهد حل نمی‌کند.

اعتبارات قطره‌چکانی مشکلی را از فاضلاب مشهد حل نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان در خصوص سهم بخش آب از لایحه بودجه سال ۹۹، اظهار کرد: اعتبار مصوب امسال برای خط انتقال سد دوستی ۳۵ میلیارد تومان بوده و قرار بود که خاتمه طرح امسال باشد، بنابراین تخصیص نیز صددرصد است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفت و بر اساس مطالباتی که داریم و افزایش قیمت‌هایی که صورت گرفت، بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد، مکاتبات و همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، مجددا برای سال ۹۹ مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در لایحه پیشنهادی پیش‌بینی شده که اعتبار جدیدی است، زیرا مطابق تصمیمات قبلی، طرح باید امسال خاتمه پیدا می‌کرد.

اسماعیلیان بیان کرد: در خصوص ردیف پروژه آب‌رسانی به مشهد از سد ارداک، تقریبا اعتبار ما مقداری بیشتر شده و از ۳.۵ میلیارد تومان به ۴ میلیار تومان افزایش یافته، اما در بخش فاضلاب اعتبار ما کاهش داشته و اعتبار مصوب از ۸ میلیارد تومان به ۶ میلیارد تومان رسیده است. در خصوص پروژه‌های آب‌رسانی مرتبط با این شرکت کاهش صورت نگرفته، زیرا ۲۵ میلیارد تومان نیز اضافه شده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه محدودیت اعتبار وجود دارد و نیاز بیشتر از این اعتبار است، عنوان کرد: در سد ارداک حجم اعتبارات مورد نیاز از ۴ میلیارد تومان بیشتر است. باید تصفیه‌خانه احداث شود که حتما باید سال آینده این کار را شروع کنیم، در حالی که اعتبار ۴ میلیارد تومان کافی نیست.  ۱۶ درصد کاهش بودجه در بخش آب استان داشتیم و در سه ردیف خط انتقال آب از سد دوستی،  پروژه آب‌رسانی از سد ارداک و بخش فاضلاب بودجه کاهش نداشته، اما نیاز ما بیشتر است.

وی ادامه داد: محدودیت اعتبارات از گذشته بوده، اکنون نیز وجود دارد و تشدید هم شده است. فرض کنید ۸ میلیارد تومان اعتبار بخش فاضلاب همان بود و ۲۰ درصد نیز اضافه می‌شد، اما این اعتبارات قطره‌چکانی مشکلی را از فاضلاب مشهد حل نمی‌کند. پروژه فاضلاب ۳۰ سال است که ادامه دارد. راهکار این موضوع همان‌طور که در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و در رویکردهای خود دولت و قانون بودجه هست، موضوع ورود و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که باید به بخش خصوصی ورود پیدا کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

اسماعیلیان اضافه کرد: در این خصوص در بخش فاضلاب دو بسته داریم که یک بسته ۲ هزار میلیارد تومان و دیگری ۴ هزار میلیارد تومان است، بدین منظور بخش خصوصی را ایجاد کردیم تا با مشارکت آنها مشکل را حل کنیم. مهمترین رویکرد ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در مشهد این پتانسیل و ظرفیت به طور کامل وجود دارد و اکنون در حال طی کردن تشریفات قانونی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب یک پروژه تصفیه‌خانه پرکندآباد ۲ با ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز داریم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست. در بخش آب نیز دو پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داریم که یک پروژه مربوط به کیفی‌سازی آب شرب چاه‌های مشهد و دیگری کاهش هدررفت است و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد. راهکار ما سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید پیگیری کنیم. یکی از استفاده‌های بخش خصوصی تامین منابع مالی بوده، اما در افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه و قیمت تمام‌شده و موارد دیگر نیز نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز روند پروژه‌های ما مانند قبل خواهد بود، تصریح کرد: اعتباری که اکنون داده شده همانند گذشته است، اینکه ۲ میلیارد کم یا زیاد شود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، ضمن اینکه در شرکت آب و فاضلاب مشهد بیشتر پروژه‌های تامین آب متکی بر منابع داخلی خود شرکت بوده و دولت بخشی از تامین اعتبار پروژه‌های ما را انجام می‌دهد، سایر پروژه‌ها که بخش عمده آن را تشکیل می‌دهد، از محل درآمدهای کسب شده توسط شرکت است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.