سیدمسعود شجاعی طباطبایی گفت: با شهادت هر عزیزی از شهید بهشتی تا شهید سردار قاسم سلیمانی، انقلاب ما قوی تر و مستحکم تر پیش رفته و خون شهدا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را ضمانت کرده است.

خون پاک سردار سلیمانی و شهدا انقلاب اسلامی را ضمانت می‌کند/ هنرمندان رنگ را با اشک‌هایشان قلم زدند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و گرافیست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در واکنش به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را به ولی امر مسلمین و مردم عزیز تسلیت و تبریک می گویم و پس از آن باید نکته مهمی را خطاب به کسانی که با شقاوت تمام سردار آسمانی را از ما گرفتند بگویم. آنها همیشه تصورشان این بوده است که با گرفتن عزیزان شهید ما که از ابتدای انقلاب تا به حال داشتیم، توانسته اند موفق باشند اما نمی دانند که نتیجه عکس گرفتند و البته که از این اتفاقات نیز هیچ گاه درس نگرفته اند. چیزی که مهم است این است که با شهادت هر عزیزی از شهید بهشتی تا شهید سردار قاسم سلیمانی، انقلاب ما قوی تر و مستحکم تر پیش رفته و خون شهدا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را ضمانت کرده است.

وی در ادامه افزود: شما ببینید مراسم چهلم این شهید بزرگوار همزمان با ۲۲ بهمن ماه خواهد بود و این اتفاق باعث می شود ایران ما قوی تر و مستحکم تر از قبل به مسیر خود ادامه دهد و مردم با عشقی که به سردار سلیمانی دارند پرشورتر در این مراسم شرکت خواهد کردند. فراموش نکنیم سردار سلیمانی فقط یک سردار نظامی نبود، ایشان آینه تمام نمایی از ایثار و مقاومت بود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش خستگی ناپذیر چه در صحنه های جهادی و چه در عرصه جنگ و نبرد و هشت سال دفاع مقدس و سال ها بعد در جبهه های مقاومت حضور پیدا کرد و اتفاقات بسیار موثری را رقم زد که نابودی داعش تنها یکی از کارهای بزرگی بود که این سردار شهید انجام داد.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: حال مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر که خودشان داعش را به وجود آورده اند، شخصیت بزرگی را به شهادت می رسانند که در مقابل داعش قدعلم کرد و آنها از به صورت کامل از منطقه پاک کرد و از بین برد.

رشادت‌های سردار سلیمانی برای مدعیان دورغین دموکراسی گران تمام شد

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در ادامه تاکید کرد: واقعیت این است که دشمنان ما تمامیت خواه هستند و این همه اتفاق و افتخار را نمی توانند ببینند و برایشان بسیار گران تمام می شود. این درحالی است که میلیاردها دلار برای به وجود آمدن داعش هزینه کردند و وقتی می بینند سردار حاج قاسم سلیمانی چنین اتفاقات بزرگ و موثری را در جهت از بین بردن داعش با تمام توان خود پیش برده، نمی توانند تحمل کنند و آن را بربتابند.

این گرافیست یادآور شد: بحث دیگر بعد شخصیتی و انسانی سردار است. ایشان روحیه مهربانانه و پدرانه ای نسبت به همه و خصوصا فرزندان شهدا داشتند. تصاویر بسیاری از رفتار ایشان با کودکان و نوجوانان منتشر شده و همه دیده اند که ایشان هنگام نماز گل را از خردسالی می گیرند و همیشه نسبت به بچه ها مهر و عطوفت داشتند و با آنها بامحبت بودند. همه سردار سلیمانی را یک قهرمان می دانند، نه قهرمان از جنس آنچه در غرب مصطلح است، آن قهرمان ها همگی خیالی و اسطوره ای هستند و از افسانه می آیند اما قهرمانان ما واقعی اند و برآمده از دل مردم هستند.

هنرمندان رنگ را با اشک قلم زدند

شجاعی طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واکنش حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای انقلابی و فرهنگی نسبت به شهادت سردار سلیمانی گفت: ما از دیروز صبح که از این حادثه مطلع شدیم بلافاصله در حوزه هنری حضور پیدا کردیم و به همراه مدیران حوزه جلسه ای ترتیب دادیم و برهمین اساس برنامه ریزی هایی صورت گرفت. هنرمندان حوزه هنری نیز از نقاط مختلفی آمدند و خودشان را رساندند و در آتلیه حوزه هنری شروع به کار کردند و پرتره هایی از سردار حاج قاسم سلیمانی خلق کردند و هنوز هم مشغول به کار هستند. همچنین گرافیست ها هم در خانه ها و آتلیه هایشان مشغول خلق آثارشان هستند و همه با جان و دل کار می می کنند. زمانی که نقاشان در حال خلق آثارشان بودند رنگ را با اشک هایشان قلم می زدند و طرحشان را شکل می دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: نقاشان از این اتفاق بسیار متاثر بودند و بسیاری از آنها حتی نمی توانستند صحبت کنند و زمانی که همدیگر را در آغوش می گرفتیم تنها اشک و آه بود که جای کلمات را  می گرفت. اما طبق فرمایش حضرت آقا مطمئن هستم انتقام سختی از آمریکایی ها خواهیم گرفت. هنرمندان ما با تمام وجود تا دیروقت در گالری حضور داشتند و  نمونه هایی از آثار این عزیزان را در مراسم تشییع پیکر پاک سردار حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهیم  کرد و به زودی این آثار در گالری حوزه هنری نیز به نمایش درخواهد آمد.

شجاعی طباطبایی عنوان کرد: البته به جزء تولید آثار در حوزه نقاشی، پوستر و گرافیک قرار است در حوزه آثار حجمی هم سردیسی از سردار سلیمانی توسط بهترین هنرمندان ما نادر قشقایی و ملک دادیار گروسیان تهیه شود که بتوانیم آنچه در وسع ما هست را به نمایش بگذاریم.

وی در پایان گفت: همچنین  آیین تجدید عهد هنرمندان با سردار شهید قاسم سلیمانی، چهره بین‌المللی مقاومت و سردار پرافتخار ایرانی با عنوان «سردار آسمانی» امروز در حوزه هنری ساعت ۱۵ در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.