«قاسم‌ها در راهند» عنوان مراسمی بود که روز گذشته مادران مشهدی برگزارکننده آن در مهدیه مشهد بودند.

قاسم‌ها در راهند

هاشم رسائی‌فر/

  «قاسم‌ها در راهند» عنوان مراسمی بود که روز گذشته مادران مشهدی برگزارکننده آن در مهدیه مشهد بودند. مراسمی که این مادران سربند «من قاسم سلیمانی‌ام» را بر پیشانی فرزندانشان بستند تا روز شهادت حاج قاسم به شب نرسیده فرزندان کوچکشان را آماده کنند تا رهرو سردار شوند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید آن‌هایی که خالصانه ایمان بیاورند و اهل عمل باشند محبت آن‌ها را در دل مردم قرار می‌دهم.

این استاد حوزه افزود: حاج قاسم سلیمانی هیچ تلاشی برای محبوبیت خودش نکرد ولی امروز می‌بینیم با همان عمل خالصانه‌ای که داشت از هر جناح سیاسی در بین هنرمندان، مردم عادی، ورزشکاران و حتی کودکان و نوجوانان شهید سلیمانی را از جان و دل دوست دارند و در فراقش اشک می‌ریزند. شاید پس از رحلت امام خمینی(ره) و شهادت شهید بهشتی نظیرش را نداشتیم که مردم این همه منقلب شوند و با خبر شهادت سردار سلیمانی به خیابان‌ها بیایند این همان اراده الهی است برای رسیدن به جایگاهی که محبوب مردم شوی.

وی در ادامه افزود: خون حاج قاسم سلیمانی قطعاً شکاف به وجود آمده بین نسل‌های انقلاب را پر خواهد کرد همچنان که در سال‌های نخست انقلاب شهادت شهید بهشتی این چنین جریانی را رقم زد. گرچه جسم این شهید والامقام در بین ما نیست اما راهش با توجه به محبوبیتی که در بین کودکان، نوجوانان و دانشجویان دارد ادامه خواهد داشت این خود می‌تواند حلقه وصلی باشد بین نسل‌ها که این را باید به فال نیک گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت اظهار کرد: مقام معظم رهبری گفته‌اند انتقام سختی خواهیم گرفت این انتقام را نیروی قدس سپاه به جای خودش خواهد گرفت اما انتقام حاج قاسم را مادران با پرورش فرزندانی که رهرو راه حاج قاسم سلیمانی خواهند بود به خوبی خواهند گرفت. به باور من این اتفاق یکی از زمینه‌های ظهور می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها حماقت کردند که محبوب ملت ایران را زدند؛ چراکه با این حماقتشان خدمت بزرگی به وحدت ما کردند. آن‌هایی هم که به آمریکایی‌ها خوشبین بودند از این به بعد آن‌ها را بشناسند.

همچنین در این مراسم آیین سربندگذاری کودکان با عبارت «من قاسم سلیمانی‌ام» برگزار شد و مادران این سربندها را بر پیشانی فرزندانشان بستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.