الماسی تاکید کرد: شهید قاسم سلیمانی انسانی بود بازمانده از یک ثروت اخلاقی ارجمند که جایش بسیار خالی است، اما مطمئن باشد شبیه سردار سلیمانی با داشته های نظامی، معرفت نظامی و دفاعی ده ها نفر را داریم اما حسرت می خوریم چه فرد ارزشمند و اخلاق مداری را از دست دادیم.

سردار سلیمانی چنان جایگاه رفیعی داشت که همواره مورد حسد دشمنان بود/ بازمانده‌ای از یک ثروت اخلاقی ارجمند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون با تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به تکلیف هنرمندان و در ابعادی بزرگتر به عنوان یک ملت اظهار کرد: من اینجا نمی خواهم از وظیفه هنرمندان در قبال آرمان های شهید سردار سلیمانی صحبت کنم. بلکه اینجا پای یک کشور در میان است. ما یک ملت و یک گروه انسانی عظیم با اعتقادات مشترک هستیم و همه نیز خداباوریم. در این بین شخصیت هایی بودند که با جان و مال خودشان در طی چهل سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی تمامیت ارضی این مملکت را حفظ کردند و از روابط، مناسبات و موقعیتی دفاع کردند که انصافاً سخت و بسیار مهم بوده است؛ مهم تر اینکه همچون دانشمندان علوم مختلف، سردار سلیمانی نیز در علوم نظامی چنان جایگاه رفیعی داشتند و دارند که همواره اسباب حسد دشمنان بوده اند.

وی در ادامه افزود: شما می بینید که امروز دوباره دشمن از مذاکره صحبت می کند و این نشان می دهد که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  چه جایگاه نظامی و فنی داشته و تفکر ایشان چه جایگاه ارزنده ای داشته است که کشور متخاصم می خواهد از آن در مطالعات راهبردی خودش در حمله یا ضدحمله های مختلفی که در فضای سیاسی و نظامی دارد، بهره ببرد.

این بازیگر افزود: حال چنین شخصیتی ترور می شود، تروری که در قامت حقوق بین الملل مشروعیت ندارد و این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که گروه نظامی نبوده و این اتفاق در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داده و البته آنجا هم فرودگاه نظامی نبوده است و در مجموع یک شرایط غیرعادی حاکم بوده و همه اینها نشان می دهد با یک ترور برنامه ریزی شده از سوی دولت آمریکا روبرو هستیم.

ملت ایران در برابر شهید حاج قاسم سلیمانی مسئولیت‌های بی‌شماری دارد

الماسی عنوان کرد: حالا ملت بزرگ ایران در مقابل شخصیت والایی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که جزئی از آنها بوده یک مسئولیت تاریخی، فردی و اجتماعی دارد و باید به آن توجه کند. نکته ای که فکر می کنم بیان آن ضروری به نظر می آید این است که البته شخصیت هایی مانند شهید سردار سلیمانی در طول زمان تکثیر شده اند و امروز دیگر مانند دوران باستان نیست که چنین شخصیت هایی یک نفر باشند و لاغیر. اینها تکرار شدند و سردار سلیمانی نیروهای جوانی را شبیه خودشان ساخته اند و در واقع می توان گفت سردار سلیمانی به چندین چهره شاخص تبدیل شده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچون گیاهانی که رشد ریزومی دارند و تکثیر در آنها اتفاق می افتد. دیگر مانند ایام قدیم نیست که وقتی یک ریشه را قطع کنید  ساقه های آن گیاه بخشکد. در رشد ریزومی ریشه ها افشان هستند و مشخص نیست سررشته این ریشه ها از کجاست و اگر اغراق نکرده باشم امثال سردار قاسم سلیمانی شاید ده ها تن باشند که حافظ این نظام و سرزمین هستند. اما مهم اینجاست که چنین شخصیتی بازمانده از انقلاب و از سال های دفاع مقدس با رفتار، منش و پایگاه و جایگاه طبقاتی ویژه و مختصات انسانی بسیار متمایز از میان ما رفت که تکرارنشدنی است.

دنیا بزرگی و انسانیت سردار سلیمانی را کم دارد

الماسی ادامه داد: شما فروتنی حاج قاسم سلیمانی را ببینید! عکسی از ایشان همراه پدر بزرگوارشان منتشر شده و شما می بینید که این سردار بزرگ چطور با فروتنی و احترام کنار پدرشان ایستاده اند یا ببینید چگونه کنار مادر، فرمانده و همرزمان خود قرار می گیرند و چه نگاه، منش و رفتاری دارند. اینها دقیقا مواردی است که من به شخصه فقدان آن را در خود احساس می کنم، همه ما چنین خصیصه های اخلاقی را کم داریم، جهان امروز این مشخصه ها و خصیصه های والای اخلاقی را کم دارد. جهانی که امروز نگاه سرمایه سالار و منفعت طلب صرف دارد و تبدیل به عرصه به رخ کشیدن ها و پیشی گرفتن به ضرب و زور شده است و از خود رفتاری ددمنشانه نشان می دهد این انسانیت و بزرگی را کم دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف ما را تبدیل به حیوانی شبیه به انسان کرده است. اما شهید قاسم سلیمانی انسانی بود بازمانده از یک ثروت اخلاقی ارجمند که جایش به این جهت بسیار خالی است، اما مطمئن باشد شبیه سردار سلیمانی با داشته های نظامی، معرفت نظامی و دفاعی ده ها نفر را داریم و از این نظر حسرت می خوریم که چه فرد ارزشمند و اخلاق مداری را از دست دادیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.