مدیر عامل مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: در حوزه نمایش نامه هایی با موضوع زیارت و ترویج گفتمان زائر خلاء و کمبود واقعی احساس می شود.

خلاء نمایش نامه هایی با موضوع زیارت و ترویج گفتمان زائر در جامعه

محمد علی چمی گو در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: صرف اظهار نظر در مورد بیانیه گام دوم انقلاب کافی نیست و در این زمینه باید به معنای واقعی در جهت عملیاتی کردن این بیانیه گام برداشت.

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر واقعی و عملی بیانیه گام دوم انقلاب فرصت دادن به جوانان و فراهم کردن فضای سالم و بانشاط برای آنها است، است، افزود: اگرچه در بیانیه گام دوم انقلاب از هنر اسمی برده نشده است ولی یکی از ابزارهایی که منجر به تلطیف روحی در جوانان و فراهم کردن فضای سالم و با نشاط برای آنها می شود موضوع هنر است . از این رو اولین جشنواره ملی  نمایش نامه نویسی اقتباسی گام دوم با این هدف و رویکرد و ترویج مفاهیم و مضامین انقلابی و اسلامی سیاست گذاری و برگزار شد.

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب موضوع اقتصاد است و برگزاری چنین جشنواره هایی در ارتقاء اقتصاد هنر کمک برجسته ای خواهد کرد،  افزود: آستان قدس رضوی در زمینه رسالت و ماموریتی که در زمینه تاثیرگذاری در حوزه فرهنگی در کشور و جهان اسلام و همچنین تلاش برای عمل به بیانیه گام دوم انقلاب برعهده دارد در این جشنواره مشارکت و همراهی کرد.

چمی گو افزود: از جمله اهداف دیگر آستان قدس رضوی برای حضور در این جشنواره تقویت جریان زیارت و زائر از طریق کمک به ایجاد نمایشنامه هایی با موضوع زیارت است که خلاء آن در حال حاضر در این حوزه احساس می شود.

وی تصریح کرد: از طرفی اگر نمایش ها و تئاترهایی با موضوع زیارت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در شهر مقدس مشهد برگزار و تداوم داشته باشد زائران در مدت حضور خود در شهر مشهد و در اوقات فراغت خود به مشاهده این آثار خواهند رفت که این موضوع علاوه بر معرفی جنبه های مختلف حوزه زیارت و تروج گفتمان زائر، در ماندگاری زائر در شهر مقدس مشهد نیز تاثیرگذار خواهد بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.