امام جمعه مشهد گفت: شهادت سپهبد سلیمانی نمایش قدرت و عظمت انقلاب بود و نشان داد که آمریکا و ایادی‌اش قدرت رویارویی مستقیم با نیروهای از جان گذشته ما را ندارند مگر اینکه قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارند.

شهادت سپهبد سلیمانی عظمت انقلاب را نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز  در همایش بزرگ حوزویان خراسان در حمایت از تداوم مقاومت که در مدرسه عالی نواب این شهر برگزار شد افزود: آمریکا چون توان مواجهه مستقیم با این سردار شجاع را نداشت در یک عملیات زبونانه و بر خلاف مقررات بین‌المللی به چند نفر بی‌دفاع حمله کرد و آنها را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: آمریکا ارتش خود را قوی‌ترین ارتش دنیا می‌داند اما با این کار، ضعف و زبونی خود را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰ سال است که آمریکا با ناوگان خود در اطراف کشور ما حضور دارد اما جرات نزدیک شدن به ما را ندارد و روزی هم که می‌خواهند نزدیک شوند با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی این کار را انجام می‌دهند.

علم الهدی افزود: آمریکا عملیات تروریستی خود را آذرخش کبود نام‌گذاری کرده است اما این آذرخش،  آتشی می‌آفریند که آمریکا و هستی او را نابود و خاکستر می‌کند.

وی ادامه داد: شهادت مظلومانه امثال سپهبد سلیمانی بارها در دوران انقلاب اسلامی تجربه شده و نخستین و آخرین حادثه نیست و ما در موقعی که انقلاب پا نگرفته بود و نیز در ۴۰ سال نخست انقلاب به‌صورت‌های مختلف از این نوع شهادت‌ها را دیده‌ایم.

امام جمعه مشهد گفت: این سردار بزرگ،   افتخار ایران و ایرانی است اما یک شخص ملی نبود بلکه یک شخص بین المللی جهان اسلام بود و با شهادت این انسان رشید، دغدغه، دلواپسی و ناراحتی نداریم هر چند از دست دادن سلیمانی سخت است اما کوچکترین خسارت به نظام و انقلاب وارد نمی‌شود.

علم الهدی، مبارزه را عنصر اصلی انقلاب ذکر و اضافه کرد: مبارزه تا زمانی که پرچم را به دست امام عصر(عج) برسانیم ادامه دارد و نقطه پایانی انقلاب آنچنان که در بیانیه گام دوم به عنوان نقطه هدف بیان شده است استقرار حاکمیت جهانی اسلام و ظهور امام عصر(عج) است و تا آن روز انقلاب و مبارزه ادامه دارد.

وی ادامه داد: انتقام خون شهید سلیمانی، تنها کشتن چند آمریکایی نیست بلکه نهادینه شدن روح آمریکا ستیزی در تمام نسل مسلمان روی کره زمین است و این  آیه ۱۹۰ سوره بقره است که خطاب می‌کند که در خط استقامت و مقابله با جریان کفر و استکباری باشیم که بنای مقابله با ما را دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه، مردم، نسل امروز و آینده به این نکته توجه کنند که مبارزه، عنصر برجسته هویت انقلابی است که باید ادامه یابد و اگر روزی در نظام و جهان اسلام از مبارزه خسته شویم روز سقوط انقلاب است.

علم الهدی افزود: خون شهید سلیمانی بین ملتهای ایران و عراق آمیختگی ناگسستنی به وجود آورد که اگر دشمنان صدها مزدور مثل صدام بر سر کار بیاورند و بر مردم عراق مسلط کنند این دو ملت جدا نمی‌شوند و اثرگذاری این شهادت در نظام سیاسی هم آنقدر قوی بود که در عرصه‌های دیپلماسی و روابط بین الملل هم دیگر کسی نمی‌تواند از دست دادن ما با آمریکا حرف بزند و باب تعامل با استکبار برای همیشه در انقلاب و نظام بسته شد.

وی با بیان اینکه برخی می گویند برای شهادت ما دعا کنید افزود: شهادت دعا کردنی نیست بلکه اراده و تصمیم می‌خواهد. باید در خط شهادت باشیم و همه چیز را در راه خدا بدهیم و امتیاز شهید سلیمانی هم این بود که در خط شهادت بود.  

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.