حاج قاسم سلیمانی تکثیر شده است و هیچ کس نگرانی به خودش راه ندهد امروز که حاج قاسم کنار ما نیست، ممکن است امنیت ما به خطر بیفتد؛ روح سردار سلیمانی زنده است و ناظر و آگاه بر اعمال و کارهای ماست و ما را کمک خواهد کرد.

حاج قاسم به تمام ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان تعلق دارد/سردار شهید در جبهه‌های مقاومت تکثیر شده است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، کوروش زارعی، بازیگر تئاتر و سینما، کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگوار اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی به لحاظ ظاهری فردی معمولی بود، از این جهت که همواره در کنار مردم حاضر بود و خودش را مانند آنها می دانست. وی با مردم نشست و برخاست می کرد و به روستاییان سر می زد. در واقع همان مدیر و مسئولی بود که رهبر معظم انقلاب انتظار داشتند. ایشان همیشه به مسئولان ما توصیه می کنند که مردمی باشند و کنار مردم و در بین توده های مردم قرار بگیرند. به دلیل این که حاج قاسم سلیمانی از میان توده های مردم برخاسته بود خودش هم انسانی با سجایای اخلاقی، مردمی و خاکی بود و شاید کسی در نگاه اول تصور نمی کرد او با این حجم از فروتنی یک فرمانده باشد، در حالی که او سلحشوری سپهبد بود که سال ها جبهه های جنگ و خط مقدم را در نوردیده بود.

سردار سلیمانی یک عارف به تمام معنا بود

وی در ادامه افزود: حاج قاسم سلیمانی یک عارف به تمام معنا بود. زمانی که فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود جوانانی همچون شهید یوسف الهی، شهید امینی، شهید عابدینی، شهید یزدانی و ...  گرد او حضور داشتند، کسانی که همه عارف بودند و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز به عارف بودن آنها شهادت می داد. پس جای تعجب ندارد کسی که دمخور آدم هایی از این جنس در روزهای جنگ بوده است، خودش هم یک عارف باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهادت آرزوی دیرینه حاج قاسم سلیمانی بود و ایشان همواره رسیدن به مقام والای شهادت را آرزو می کرد و دلتنگ رسیدن به رفقای شهیدش بود. او فقط متعلق به مردم ایران نبود، بلکه به تمام ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان تعلق داشت. به یمنی ها، لبنانی ها، عراقی ها، سوری ها و کشورهای آفریقایی و تمام سرزمین هایی که در حال مبارزه با استبداد و استکبار بودند و روحیه آزادی خواهی داشتند. لذا امروز این تنها مردم ایران نیستند که عزادارند، بلکه مردم مسلمان و آزادی خواه جهان داغدار حاج قاسم سلیمانی است.

شهادت حاج قاسم مصداق آیه ۱۶۹ سوره آل عمران است

زارعی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای بود که به همه تعلق داشت و ما امروز در غم از دست دادن او هستیم، اما یک مسئله مهم را نباید فراموش کنیم و این که حاج قاسم سلیمانی زنده است. ایشان مصداق آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران است که می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» است؛ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. بدین معنا که شاید این سردار شهید به لحاظ فیزیکی در کنار ما نباشد اما همانطور که رفقای شهید وی در کنار ملت شریف ایران و سردار سلیمانی بودند و در بحرانی ترین شرایط به این انقلاب کمک می کردند، امروز هم حاج قاسم سلیمانی کنار ما زنده است و جبهه نیروی مقاومت اسلامی را هدایت خواهد کرد و این جبهه تنها نخواهد ماند.

وی در ادامه افزود: هم از این جهت که سردار شهید سلیمانی کنار بچه ها حضور دارد و هرجایی که آنها به بن بست بخورند حاج قاسم به کمک آنها خواهد شتافت که البته جبهه مقاومت که دست پرورده خودش هستند هیچ گاه به بن بست نخواهند خورد اما با این حال آنها کمک شهید سردار سلیمانی را کنار خود دارند و از طرفی دیگر ایشان انسان هایی را در لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، یمن و دیگر کشورها تربیت کرده و حاج قاسم های بسیاری وجود دارند که جبهه مقاومت اسلامی و امنیت امت اسلامی را در بربگیرند و حمایتش کنند و اجازه ندهند خدشه ای به آن وارد شود.

وی متذکر شد: لذا حاج قاسم سلیمانی از نظر من تکثیر شده است و هیچ کس نگرانی به خودش راه ندهد که امروز حاج قاسم کنار ما نیست و ممکن است امنیت ما به خطر بیفتد؛ روح سردار سلیمانی زنده است و ناظر و آگاه بر اعمال و کارهای ما و کمک کننده ماست، اما از سویی دیگر باور کردن این که دیگر این سردار رشید و بزرگ اسلام را نمی بینیم سخت است و تا بخواهیم به این مسئله عادت کنیم به سال ها زمان نیاز داریم و کار دشواری است.

زارعی در پایان تاکید کرد: او محبوب قلوب و دل های امت اسلامی و ملت ایران است و برای همیشه در قلب های ملت مسلمان و آزادی خواه جهان باقی می ماند و هیچ وقت فراموش نخواهد شد. ما در حوزه هنری برنامه هایی داریم و طرح و ایده هایی وجود دارد که در صورت تامین بودجه لازم به زودی آنها را کلید خواهیم زد که از جمله آنها می توانم به نمایش عظیمی که به صورت میدانی اجرا می شود، اشاره کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.