حضور شیخ زکزاکی در شبکه افق با قسمت آخر فصل اول مستند «خلیل آفریقا» پایان می یابد.

پایان فصل اول «خلیل آفریقا» را در شبکه افق ببینید + تیزر

به گزارش قدس آنلاین، قسمت پنجم مستند «خلیل آفریقا» به کارگردانی روح‌الله رفیعی تهیه  ‌شده در گروه مستند روایت فتح یکشنبه پانزده دی ‌ماه ساعت ۲۲ از شبکه افق روی آنتن می‌رود. این مجموعه مستند با هدف معرفی فعالیت‌های جنبش اسلامی نیجریه و رهبری این جنبش شیخ ابراهیم زکزاکی تهیه‌ شده که فیلمبرداری آن در کشور نیجریه و ایران به مدت ۳ سال صورت گرفته است.

روح‌الله رفیعی کارگردان این مجموعه مستند گفت: ما در این مستند روایت‌هایی مربوط به ۲۰۰ سال پیش را داریم که به ‌طور طبیعی هیچ تصویری درباره آن‌ها وجود ندارد. برای اینکه بتوانیم خط داستانی مستند را پیش ببریم ناچار شدیم از کامیک استفاده کنیم. به این معنی که با بهر گیری از کامیک راویِ مجموعه، پژوهشگری است که جریان جنبش را از ایران روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۴ در نیجریه نقطه ای دور از سرزمین های اشغالی اتفاقی شبیه آنچه هر روز در فلسطین اشغالی رخ می دهد رخ داد توضیح داد: شیعیان نیجریه و اعضای جنبش اسلامی هر ساله در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کردند تا حمایت‌شان را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند. شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس برنامه سالانه جنبش اسلامی در ۳۰ سال گذشته بوده است، تا اینکه متاسفانه در روز قدس سال۲۰۱۴ ارتش نیجریه به تظاهرکنندگان بی‌دفاع حمله کرده و بی‌رحمانه مردم پیر و جوان، زنان و مردان و کودکان را به رگبار گلوله بست. آتش گشودن ارتش نیجریه به روی مردم در خیابان‌ها حادثه تلخ و خون‌باری رقم زد.

در این روز سه تن از پسران شیخ ابراهیم زاکزاکی به همراه ۳۵ تن از اعضای جنبش به مقام شهادت نائل شدند. دو فرزند دیگر ایشان نیز دستگیر شده و بعدها ظالمانه به قتل رسیدند.

رفیعی ادامه داد: در این قسمت از مستند «خلیل آفریقا» برای پاسخ به اینکه «راه دخالت اسراییل برای طرح نقشه شوم روز قدس در زاریا چگونه محیا شد؟» نگاهی به تاریخ می اندازیم.

مجموعه مستند «خلیل آفریقا» در ۲ فصل آماده پخش است که قسمت پنجم از فصل اول آن یکشنبه ۱۵ دی ماه ساعت ۲۲ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه افق روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.