همایش "سهم من از آسمان" ویژه جلب کمک‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات" در مشهد برگزار شد.

برگزاری همایش " سهم من از آسمان" در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها  در این مراسم گفت: شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی مانند زندگی گهربار او پربرکت بود و همه نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن را نقش بر آب کرد و مایه اتحاد بیشتر ملت‌های مسلمان ایران و عراق شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان افزود: با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، خون ملت ایران و عراق در حد اعلا به هم آمیخته شد که از برکت آن اتحادی حاصل می‌شود که از حیله‌های دشمنان گزندی نخواهد دید، اتحادی جاودانه و قدرتی از این اتحاد پدید خواهد آمد که در منطقه بی نظیر است.

وی ادامه داد: با ظهور منجی بشریت در این سرزمین، تاریخ بشر در نهایت منجر به حکومت مستضعفان بر جهان می‌شود و بنابراین سرنوشت همه جهانیان به این سرزمین گره خورده است و اگر ما برای بازسازی عتبات عالیات و اتحاد با ملت مسلمان عراق پیشقدم هستیم از هوشمندی و اعتقاد بیشتر مردم ماست، همانگونه که در زمان حضور امام زمان (عج) نیز از دیگران جلوتر خواهیم بود.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: ما نظریه دهکده جهانی و اینکه جهان به سوی اتحاد می‌رود را قبول داریم اما اتحادی که زیر پرچم امام زمان (عج) تحقق خواهد یافت و او حاکم جهان خواهد بود نه آمریکا، همه شواهد هم نشان از افول قدرت آمریکا در جهان دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: امروز اوضاع به گونه‌ای است که هیچ کشوری نمی‌تواند بدون ارتباط با دیگران ادامه حیات دهد بویژه بدون ارتباط با کشورهای همسایه و با توجه به حضور خصمانه دشمنان در منطقه، نمی‌توانیم نسبت به همسایگان خود بی‌تفاوت باشیم بوِیژه نسبت به عراق که عتبات عالیات به عنوان قلب و چشم مومنان در آن قرار دارد، پیوند مردم ایران و عراق به دلیل وجود اماکن مقدسه و بسیاری از مشترکات دیگر ناگسستنی است، پیوندی که تاکنون دو ملت برای حفظ آن جان‌های بسیار فدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز ما جلوه این اتحاد را در راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین می‌بینیم، هزینه برای عتبات عالیات، هزینه برای جهان اسلام است، قدرت معنوی عتبات عالیات آنقدر در دلها زیاد است که بزرگترین ارتش چند ملیتی جهان به نام مدافعان حرم را تشکیل داده‌ است، شهادت سردار دلها ما را در این مسیر استوارتر کرد و یک دوران نوین اتحاد اسلام و جبهه مقاومت را آغاز نمود. 

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی نیز در حاشیه این همایش گفت: در طرح ساخت صحن حضرت زهرا (س) از ۶۶ هزار مترمربع، ساخت ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع سهم خراسان رضوی است که با احتساب هزینه ساخت هر مترمربع ۴۰ میلیون ریال، آن را بین شهرستان‌های مختلف استان تقسیم کرده‌ایم و این همایش نیز با شرکت بانوان عضو پایگاه‌های بسیج استان با هدف افزایش جلب همین مشارکت تشکیل شده‌ است.

اکبر پارسا افزود: این ستاد تاکنون ۱۳ در مطلای حرم امامین جوادین را در مشهد ساخته و ارسال کرده و سه در نیز پس از اتمام کار با هزینه‌ ۴۰ میلیارد ریال به زودی برای نصب در این حرم شریف ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای این ستاد در فروردین امسال به دستور سردار سلیمانی که خود موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات است با تمام امکانات در مناطق سیل زده خوزستان، لرستان، گلستان و خراسان رضوی حضور پیدا کردند و با برپایی ۱۴ موکب خدمت‌رسانی، توزیع ۴۵۰ هزار پرس غذا و ۴۱ محموله بار و کمک‌های اولیه به یاری هموطنان آسیب دیده شتافتند.

پارسا گفت: در ایام اربعین نیز این ستاد با برپایی ۸۷ موکب در پنج نقطه عراق و مرز مهران اقدام به توزیع پنج میلیون و ۵۷۰ هزار پرس غذای اهدایی خیرین، تامین مکان خواب برای یک میلیون نفر و توزیع ۴۷۴ محموله بار از مرز مهران کرد.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: این دلاور مرد در راه اعتلای دین به شهادت رسید اما دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که راه این شهید والا مقام ادامه دارد و آنان با جنایات ننگین خود روز به روز با ذلت و خواری سرنوشت شومی برای خود فراهم می کنند.
خانم بیگی همچنین با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری (س ) به عنوان بانوی تاریخ ساز عاشورا افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هم برای ساخت صحن حرم حضرت زینب (س) از تل زینبیه تا خیمه گاه در حرم امام حسین (ع) به متراژ ۱۶۰ هزار متر مربع مشارکت کرد و در این زمینه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی همواره پیشتاز بوده است.

مسوول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این همایش با شرکت حدود ۲ هزار نفر از بانوان عضو پایگاه‌های بسیج بانوان استان با هدف جلب مشارکت‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات برگزار شده است.

رویا حیدرزاده افزود: به همت سردار شهید سلیمانی موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال ۸۲ تاکنون در اجرای این کار خداپسندانه اقدامات چشمگیر انجام شده که تکمیل همه طرح‌ها نیازمند همت بلند همگانی از سوی مردم ایران بویژه مردم متدین خراسان رضوی است.

وی تبیین خدمت رسانی و جمع آوری کمک های مردمی بویژه نقش و مشارکت زنان در این حرکت خداپسندانه برای بازسازی عتبات عالیات را از جمله اهداف برگزاری این همایش نورانی بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.