نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح گنجاندن جنایات آمریکا در کتب درسی را تصویب کردند.

طرح گنجاندن جنایت آمریکا در کتب درسی تصویب شد

 قدس آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۲۳۱ رای موافق، ۲ رای مخالف از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه علنی جزییات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای مانده از لانه جاسوسی در تهران سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها یا تحت نظارت آنها بگنجاند.

مطابق با تبصره این ماده واحده وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

گفتنی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبان ماه سال جاری کلیات این طرح را با ۱۸۰ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.