عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: تقاضا در بازار خودرو به دلیل نزدیکی به ایام نوروز افزایش یافته و از آنجایی که عرضه متناسب با تقاضا نیست قیمت چارچرخ‌ها افزایش یافت.

نگرانی خریداران خودرو از گرانی شب عید آنها را روانه بازار کرد

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، گفت: افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر، بازار خودرو را متلاطم کرده و موجب رشد قیمت چارچرخ‌ها شد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزایش تقاضا در بازار خودرو را یکی دیگر از دلایل رشد قیمت دانست و افزود: تقاضا در بازار به دلیل نزدیکی به ایام نوروز افزایش یافته است و مشتریان به دلیل آنکه تصور گرانی بیشتر را در آینده دارند، خرید شب عید خود در بازار خودرو را جلو انداخته‌اند ، درحالی که عرضه خودروها چندان با تقاضای موجود همخوانی نداشته و همین موضوع در افزایش قیمت نقش داشته است. 

مردم برای حفظ ارزش پول ملی خود به دنبال خرید خودرو هستند

وی با بیان اینکه هجوم نقدینگی به بازار خودرو یکی دیگر از دلایل گرانی چارچرخ‌ها است، اظهار کرد: مردم برای حفظ ارزش پول ملی خود به دنبال خرید خودرو هستند.

خودروسازان تولید خود را متناسب با تقاضای بازار افزایش دهند

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی  اضافه کرد: خودروسازان باید تولید خود را متناسب با تقاضای بازار افزایش دهند تا از سوءاستفاده سوداگران جلوگیری و قیمت‌ها متعادل شود زیرا در حال حاضر برخی افراد در تلاش هستند با خرید خودرو قیمت ها را در بازار افزایش دهند.

منبع: خانه ملت 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.