کرمان- سردارمان به آرزوی دیرینش رسید و با نوشیدن شهد شهادت به وصال معبود رسید و این دل‌های بی‌قرار ماست که این روزها سخت دل‌تنگش می‌شود.

اینجا دل‌ها آرام نمی‌گیرد

قدس آنلاین- گروه استان ها: کرمان این روزها در غم از دست دادن سردار عزیزش به سوگ نشسته است و مردم کریمان که از همان نخستین ساعات شنیدن خبر شهادت فرمانده خود به خیابان‌ها آمده و حسینیه و ها و گلزار شهدا را ترک نمی‌کنند.

کرمان این روزها حال و هوای متفاوتی دارد و اعلام ۷ روز عزای عمومی و تعطیلی بازار و حضور پرشور و گداز مردم در حسینیه ثارالله که لحظه‌ای از موج جمعیت آن کم نمی‌شود خود گویای حال‌وروز مردم این دیار در فراغ فرمانده است.

اقشار مختلف مردم ازجمله فرهنگیان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مساجد و نیروی مسلح  و سایر اقشار جامعه هرروز صبح با حضور در حسینیه ثارالله به سوگ این عزیز ازدست‌رفته نشسته و تا پاسی از شب با حضور در برنامه‌های عزاداری با ریختن اشک ماتم چشم‌انتظار فرمانده شهدا نشستند.

ابراز ارادت به سردار دل‌ها

از همان روز جمعه  که خبر شهادت فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل منتشر شد کرمان در غم و اندوهی عظیم فرورفت مردم به‌صورت خودجوش از ابتدای صبح مقابل خانه سردار حضور یافتند و با چشم‌های اشک‌بار از بهت و ناباوری‌شان سخن می‌گفتند.

تمامی فضای شهر را غم و اندوه فراگرفته و همه از دلاوری‌های فرمانده ای می‌گویند که امنیت را به کشور هدیه داده است و درودیوار شهر و پشت شیشه خودروها عکس‌های سردار نصب‌شده و عشقی همگانی فضای شهر را فراگرفته است.

حال و هوای اولین شب شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان هم دیدنی بود و مردم با عشقی وصف‌ناپذیر در محل آرامگاه ابدی سردار حضور یافتند و با روشن کردن شمع و گل‌باران کردن محل آرامگاه ابدی سردار شهید سلیمانی عشق و ارادت خود را به ایشان نشان دادند.

آماده سازی آرامگاه ابدی فرمانده

بنا به وصیت سردار شهید سلیمانی پیکر مطهر ایشان در مجاورت شهید یوسف الهی به خاک سپرده می‌شود.

گلزار شهدای کرمان که همواره فضایی عرفانی و سرشار از معنویت دارد این روزها حال و هوایی دیگری پیداکرده است؛ اینجا همه عزادارند و دل‌ها داغ‌دار و چشم‌های لبریز اشک؛ قرار است فرمانده شهدا به جمع آن‌ها اضافه شود و فرزند غیور و پرافتخار دیار کریمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این مکان به خاک سپرده شود.

مردم عزادار کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان چشم‌انتظار سردار دل‌ها هستند و ناباورانه برای آسمانی شدنش اشک می‌ریزند.

اعلام آمادگی موکب‌ها برای خدمت به عزاداران

 مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان بابیان اینکه تاکنون ۲۰۰ موکب به‌منظور پذیرایی از عزاداران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند اظهار می‌کند: با توجه به درخواست‌ها، پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۵۰۰ موکب در روز تشییع سردار دل‌ها در طول مسیر به عزاداران خدمات‌رسانی کنند.

بنا به وصیت سردار شهید سلیمانی پیکر مطهر ایشان در مجاورت شهید یوسف الهی به خاک سپرده می‌شودمهدی صدفی بابیان اینکه موکب‌های زیادی برای میزبانی از عزاداران سپهبد شهید سلیمانی از اقصی نقاط استان به کرمان می‌آیند اظهار می‌کند: ضمن تشکر از این همراهی موکب‌ها درخواست می‌شود برای حضور در مراسم با کمیته پذیرایی و ستاد برگزاری مراسم تشییع هماهنگ باشند.

وی ادامه می‌دهد: برنامه‌های مختلفی طی ۲ روز گذشته به مناسبت شهادت پرافتخار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله شهر کرمان توسط اقشار و گروه‌های مختلف اجرا شد.

مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سپهبد شهید سلیمانی در کرمان با اشاره به برگزاری کرسی تلاوت و مراسم سوگواری این شهید بزرگوار در حسینیه ثارالله شهر کرمان بیان می‌کند: صبح سه‌شنبه پیکر فرزند کرمان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از میدان آزادی به سمت میدان شهدا به‌صورت پیاده و بعد با خودرو به سمت گلزار شهدا تشییع می‌شود.

سردار دل‌ها

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در دامان مادری عابد و پدری عارف پرورش یافت .

سردار سپهبد سلیمانی با جرقه‌های وقوع انقلاب اسلامی ایران، حین ادامه فعالیت در سازمان آب کرمان، به عضویت سپاه درآمد و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

جنگ برای او  که همواره با یاد و خاطره هم‌رزمان شهید خود را با اشک مطرح می‌کرد و همیشه شوق شهادت داشت، تمام نشد و او هیچ‌گاه لباس زرم از تن به درنیاورد تا پیام‌آور امنیت برای مظلومان عالم باشد لذا وجودش همواره با تواضعی مثال‌زدنی و رافتی به‌یادماندنی عجین بود و ازاین‌رو بود که او را سردار دل‌ها لقب داده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.