خطیب حرم مطهر رضوی گفت: هرچند خون سردار سلیمانی مظلومانه ریخته شد ولی به واسطه همین شهادت، هیمنه آمریکا خواهد شکست.

هیمنه آمریکا با شهادت مظلومانه سردار سلیمانی خواهد شکست

به گزارش قدس آنلاین، ویژه برنامه‌ گرامیداشت سردار پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان به ویژه مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس از سوی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، بنیاد شهید، استانداری، سپاه پاسداران و شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس،حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی،علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی وعلما و فضلای حوزه علمیه، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، خادمان بارگاه ثامن الائمه(ع) و مسئولان استانی و لشکری برگزار شد، قاریان بین المللی قرآن حامد علیزاده به قرائت کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان گفت: منطق قرآن در مواجهه حق و باطل در آیه ﴿وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً﴾ (الاسراء: ۸۱) صریحا بیان شده و این منطق در جامعه کنونی کمی ناشناخته است و مردم تصور دیگری از منطق قرآن نسبت به حق و باطل دارند.

رویارویی حق و باطل در تصور مردم
خطیب حرم مطهر رضوی تاکید کرد: مردم پیوسته بر این باورند که بین حق و باطل همیشه نبرد سهمگین، شهادت و جهاد وجود دارد در حالی که منطق قرآن اینگونه نیست و برای پیروزی حق علیه باطل همیشه جنگ و جهاد سهمگین را لازم نمی‎داند.
وی ادامه داد: در جایی که حق بیاید طبق منطق قرآن باطل می‎رود، وقتی حق فراگیر شود دیگر جایی برای زورآزمایی باطل نیست و فورا نابود خواهد شد.
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم، همان اهل مقاومتی هستند که امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان کردند، گفت: اینکه حضرت علی(ع) می‌فرماید آدم آرزوی مرگ می‌کند، صرفاً به‌خاطر آن خلخال که از پای دختر یهودی کنده شده، نیست، بلکه به‌خاطر این است که «شما چرا در مقابل آنها مقاومت نمی‌کنید» و بعد هم می‌خواهید با چاپلوسی آنها را راضی کنید که به شما ظلم نکنند و به آنها بگویید که «خواهش می‌کنیم ما را کمتر بزنید» این است که غیرت امیرالمؤمنین(ع) را به خروش می‌آورد، این است که می‌فرماید اگر مرد مؤمن آرزوی مرگ کند، حق دارد.
وی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی وقتی دولت لیبرال در آمریکا روی کار آمد، دم از مذاکره با تروریست زد و تروریست هم فضا را برای فشار حداکثری مناسب دید و جنگ را برما تحمیل کرد.

چه کسی وحشت حق را در دل دشمن کم کرده است
خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: حق، رعب و وحشت در دل دشمن می‎افکند؛ اگر امروز شاهد تحریم و تیراندازی دشمن هستیم، باید بگردیم ببینیم چه کسی رعب و وحشت حق را در دل دشمن کم کرده است.
وی گفت: تجمعات و عزاداری خودجوش مردمی قبل از تشییع جنازه سردار سلیمانی بیانگر گستردگی حق توسط مردم است، البته این حماقت دشمن بی پاسخ نخواهد ماند.
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر جواب این کار دشمن هرچه زودتر و سنگین داده نشود یقینا دشمن کاری خواهد کرد که دیگر کسی در ایران امنیت نداشته باشد.
حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: هرچند خون سردار سلیمانی مظلومانه ریخته شد ولی به حق همین شهادت، هیمنه آمریکا خواهد شکست. مردم به خوبی می‌دانند اگر انتقام سخت گرفته نشود دشمن بیشتر قدرتمند می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی زمینه ساز ریشه کن شدن ظلم است و انشاء الله زمینه ساز ظهور خواهد بود.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.