همدان- مدیر و آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیشتر دشت‌های استان بحرانی و ممنوعه در برداشت آب زیر زمینی است.

دشت‌های استان بحرانی و ممنوعه در برداشت آب زیر زمینی

به گزارش قدس آنلاین ، ابراهیم فرامرزی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیشتر دشت‌های استان بحرانی و ممنوعه در برداشت آب زیر زمینی است.

فرامرزی با بیان اینکه فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت ها برای مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد افزود: استان همدان  سومین استان کشور در اجرای سامانه‌های آبیاری استان است و با اجرای طرح های آبیاری  نوین در ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان ، ۶۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیر زمینی ذخیره سازی شده است .

وی ادامه داد: با اجرای آبیاری‌های نوین تولید در واحد سطح ۳۵ درصد افزایش و مصرف سموم در این زمین های کشاورزی ۲۵ درصد کا هش یافته است .

مدیر و آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان افزود: ۹۰ درصد اراضی مستعد ما تاکنون به این روش آبیاری مجهز شده است و امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری‌های نوین تخصیص یافت است

فرامرزی گفت: ۱۶ هزارهکتار اراضی مستعد داریم که اراضی خرد و متعلق به  ورثه هستند  و تلاش می کنیم طرح های  آبیاری نوین هم در این زمین ها اجرا شود .

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال طرح های آبیاری نوین در   ۴ هزار هکتار اجرایی خواهد شد  افزود: بارش های بهار امسال خسارت هایی به قنات هایاستان وارد کرد و  امسال ۵۰ رشته قنات را با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار مرمت و بازسازی خواهیم کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.