نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون الزام خروج آمریکایی ها از خاک عراق، تحقق اهداف جبهه مقاومت است و اگر شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی الهمندس نبود عراقی ها به این وحدت و یکپارچگی نمی رسیدند.

رمز محبوبیت حاج قاسم / اهداف جبهه مقاومت با شهادت سردار سلیمانی محقق می شود

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص رمز محبوبیت شهید سلیمانی عنوان کرد: در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت سردار شهید سلیمانی، از محبوبیت این سردار عزیز در عرصه داخلی و بین الملل رمزگشایی شده است. در این پیام اشاره شده است که سردار سلیمانی نمونه ای از تربیت شدگان در مکتب اسلام راستین است. این موضوع همان رمز محبوبیت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از رموز الهی است.

وی ادامه داد: قیام برای خدا، زندگی برای اسلام و فداکاری در راه آزادی مردم منطقه از دست دشمنان و داشتن منش و رفتارهای یک مجاهد واقعی که امیرالمومنین(ع) این ویژگی ها را تبیین کرده است، نمونه هایی از خصوصیاتی است که محبوبیت یک شخص را در قلب آحاد جمعیت ثبت می کند. حاج قاسم سلیمانی دارای چنین ویژگی هایی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ژنرالها و نظامیان زیادی در سطح دنیا بوده اند که برای خود نامی دست و پا کرده اند. اما هیچکدام به اندازه سردار شهید سپهبد سلیمانی، بعد از خود به این اندازه آثار فرهنگی به جا نگذاشته اند.

وی اظهار کرد: ویژگی دیگری که سردار سلیمانی دارد این است که در نقطه عطف بسیار مهم و راهبردی که امروزه در جهان اسلام وجود دارد، به شهادت رسید. اکنون نظام سلطه با اسلام حقیقی در منطقه به صورت مستقیم درگیر شده است. شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث برجسته و قدرت یافتن اهداف و آرمانهای نظام اسلامی بر سلطه استکبار جهانی شده است. بعید نیست که شهادت حاج قاسم سلیمانی در این نقطه عطف یکی از نقشه های الهی بوده و به زودی باعث تقویت جبهه مقاومت و تزلزل استکبار شود.

وی درخصوص آثار و برکات خون شهید سلیمانی یادآور شد: خون این شهید بزرگوار، خنثی کننده فتنه خطرناک قومی و نژادی است که در عراق در حال به وقوع پیوستن بود. همچنین حقانیت اسلام را در سراسر دنیا به گوش جهانیان خواهد رساند. شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نشاندهنده وجود دست های غیبی و نقشه های الهی در این ماجراست.   

وی افزود: اگر هر کدام از این دو شهید بزرگوار به تنهایی و در نقاط مختلفی به شهادت می رسیدند اکنون شاهد این اندازه از آثار و برکات نبودیم. فتنه ی انگلیسی که با پشتوانه مالی سعودی و قدرت نظامی و  اطلاعاتی آمریکا و صهیونیسم در حال شکل گرفتن بود و دایم بر طبل جدایی ایران و عراق کوبیده می شد، با شهادت دو سردار ایرانی و عراقی در کنار هم خنثی شد و طومار تفکر پان عربیسم و ایجاد دوقطبی در عراق در هم پیچیده شد.

وی ابراز داشت: در عراق سالها دولت بعثی زیر سلطه استکبار حکومت می کرده و با راه اندازی جنگی خانمان سوز، موجب کشته شدن ایرانی ها و عراقی های زیادی شده است، و پس از دولت بعث، استعمارگران هزینه ها و فعالیت های بسیار انجام داده اند، که بین ایران و عراق جدایی و تفرقه اندازند، اما اکنون مشاهده می کنیم که مردم عراق با چه عزت و احترامی فرماندهان شهید ایرانی و عراقی را در شهرهای مختلف این کشور تشییع کردند.  

کریمی قدوسی تاکید کرد: مسلمان ها و به ویژه ایرانیان در قبال این خونهای به زمین ریخته وظیفه دارند که دست فتنه گران را خوانده و خواسته آنها را ناامید کنند. هرگاه در این کشور فتنه ای بوجود آمده، ریشه های آن به نظام سلطه و سرمایه داری متصل بوده است.

وی اضافه کرد: جریان مقاومت تنها جریان بازدارنده و موثر در مقابل فتنه گران است. به همین دلیل همواره نوک حمله فتنه گران به سمت جریان مقاومت بوده است. با شهادت سردار سلیمانی، اقشار مختلف با ذهنیت و تفکرات گوناگون اکنون متحد شده و در کنار هم ایستاده اند و به برکت خون این شهید بزرگوار دسیسه فتنه گران به سنگ خواهد خورد. وظیفه آحاد ملت این است که از تفکر مقاومت و در راس آن ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری حمایت و پیروی کنند.

وی در خصوص اهداف جبهه مقاومت در منطقه گفت: یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه بوده است. این راهبرد با تشکیل نیروی مقاومت دنبال می شد. این راهبرد باعث شد که در لبنان، حزب الله و در یمن انصارالله و در عراق حشدالشعبی بوجود بیاید و اتحادی از مردم آن کشورها حول محور مقاومت تشکیل شود.

وی اضافه کرد: پس از این راهبرد، تاکتیک هایی است که جریان مقاومت برای رسیدن به هدفش انجام داده و بنا بر شرایط مختلف از جمله موقعیت دشمن، مقتضیات جهان و منطقه و با راهبرد حفظ امنیت، تاکتیک ها تغییر کرده تا به هدف رسیده و خروج آمریکایی ها از منطقه نهایی شود.

وی ابراز داشت: به برکت خون گرانسنگ شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان، الزام خروج آمریکاییها از خاک عراق درمجلس این کشور تصویب شد و به احتمال زیاد و بزودی به قانون تبدیل خواهد شد. این موضوع محقق شدن هدف جبهه مقاومت است و اگر خون این شهیدان عزیز نبود احتمال رسیدن عراقی ها به این وحدت و یکپارچگی و تصویب این قانون بسیار ضعیف بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.