همدان- استاندار همدان گفت: سهم گلخانه در کشاورزی همدان افزایش یابد.

سهم گلخانه در کشاورزی همدان افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان، سیدسعید شاهرخی در جلسه بررسی گلخانه‌های استان گفت: دولت آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در حوزه گلخانه‌ای است.

شاهرخی افزود: بخش کشاورزی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان است.

وی یکی از راه‌های حفظ و توسعه کشاورزی در شرایط کم آبی تقویت این حوزه دانست و گفت: سهم کشت گلخانه‌ای با توجه به بهره‌وری بالا و مصرف کم آب، باید در حوزه کشاورزی این استان افزایش یابد.

استاندار همدان هدف‌گذاری‌های دولت در این زمینه را موثر دانست و گفت: با هدف‌گذاری دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش، طی سال‌های اخیر اتفاق‌های خوبی در این بخش افتاده است.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این بخش می توان به آماده سازی بیش از ۷۰ هکتار از گلخانه ها و شهرک های گلخانه ای همدان اشاره کرد.

شاهرخی با اشاره به ظرفیت مشخص شده در سند راهبردی توسعه همدان، تاکید کرد: باید در سه سال آینده ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان ایجاد شود.

 استاندار در ادامه  اظهار داشت: بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید با برنامه و تلاش مورد توجه ویژه قرار گرفته است. بخش کشاورزی با تولید محصولات راهبردی می‌تواند در امنیت غذایی نقش اساسی ایفا کند. 

شاهرخی  از تعیین تکلیف هرچه زودتر پرونده گلخانه‌ها در بانک گفت، و تاکید کرد: شرایط واگذاری تسهیلات برای متقاضیان این حوزه باید هرچه سریعتر فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.