پارلمان عراق قرار است امروز پیش‌ نویس قانون اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را به رأی بگذارد.

تاکید پیش نویس پارلمان عراق بر لزوم پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در این کشور

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: برخی منابع عراقی گفتند پیش نویس قانونی که پارلمان عراق درباره آن رای گیری خواهد کرد، بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پیش‌نویس این قانون تاکید می‌کند دولت عراق باید درخواست کمک از (به اصطلاح) ائتلاف برای مبارزه با داعش را لغو کند. پیش‌نویس این قانون، بر جلوگیری از استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق برای هر هدفی که باشد، تاکید می‌کند.

بنا بر اعلام منابع عراقی مانند شبکه الاتجاه، تاکنون ۱۷۰ نماینده پارلمان عراق، پیش‌نویس طرح «اخراج نیروهای آمریکایی» از خاک این کشور را امضا کرده‌اند.

مفاد تصمیم پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی:

پارلمان عراق تصمیم گرفته در جلسه بیست و هشتم خود در مورخه ۵/۱/۲۰۲۰ میلادی با استناد به ماده ۵۹ و ۱۰۹ قانون اساسی و نیز در راستای مسئولیت ملی و نظارتی خود به عنوان نمایندگان ملت و دغدغه‌مندی نسبت به سلامت و حاکمیت ارضی عراق و با توجه به اختیارات خود تصمیمات ذیل را اتخاذ کند:

  •  الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک ارائه شده به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، چرا که عملیات نظامی و جنگی در عراق به پایان رسیده و پیروزی علیه گروه تروریستی داعش حاصل شده است لذا دولت عراق باید برای پایان دادن به حضور هرگونه نیروهای خارجی در اراضی کشور و ممانعت از به کارگیری آسمان عراق، اقدام کند.
  • دولت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح باید شمار نیروی آموزش دهنده خارجی را که نیاز دارد به همراه مکان‌های حضور، مسئولیت و مدت قراردادشان اعلام کند.
  • دولت عراق به نمایندگی وزیر امور خارجه باید برای ارائه شکایت علیه ایالات متحده آمریکا به علت ارتکاب موارد نقض پرمخاطره حاکمیت و امنیت عراق به سازمان ملل و شورای امنیت برود.
  • این طرح از زمان تصویب، قابل اجراست.

در همین حال، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد: فراکسیون‌های سُنی و کُردی پارلمان عراق در جلسه‌ بررسی حضور آمریکا در عراق شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.