خانه عکاسان ایران با همکاری انجمن عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فراخوان عکاسی با عنوان «فرمانده من» را با موضوع تشییع باشکوه فرمانده سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کند.

فراخوان عکاسی از تشییع شهید قاسم سلیمانی با عنوان «فرمانده من»

به گزارش قدس آنلاین، خانه عکاسان ایران با همکاری انجمن عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فراخوان عکاسی با عنوان «فرمانده من» را با موضوع تشییع باشکوه فرمانده سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کند.

در اطلاعیه این فراخوان آمده است:

واقعه‌ ‌شهادت مظلومانه‌ سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش(رضوان‌الله‌تعالی‌علیهم‌اجمعین)، دل ملت ایران و نیروهای وفادار جبهه‌ مقاومت اسلامی را به درد آورده و امواج عظیم نفرت آزادگان جهان را متوجه ددمنشی و خباثت شیطان بزرگ و اذناب او کرده است.

اکنون که پیکر پاک سردار آسمانی و هم‌سفران شهیدش به آغوش مردم ایران باز می‌گردد، وظیفه‌ تاریخی ما عکاسان است که ابعاد گوناگون آیین‌های گرامیداشت مقام این عزیزان را به زیباترین وجه ممکن، به تصویر درآوریم و سندی غیرقابل انکار از محبوبیت این فرمانده بزرگ در میان ایرانیان را از این سرزمین به دورترین نقاط جهان منعکس کنیم.

«خانه عکاسان ایران» و «انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس» همه‌ عکاسان پیشکسوت، جوان و نوجوان را به حضور هوشمندانه در صحنه‌های تکرارناپذیرِ ابراز محبت ملت به فرزندان برومند خویش، فرا می‌خواند و انتظار می‌برد این کوشش گروهی، به تولید اسنادی ماندگار برای گنجینه‌ تاریخ انقلاب اسلامی، منتهی شود.

موضوع فراخوان:

الف: حضور مردم در مراسم استقبال، وداع تشییع و تدفین پیکرهای پاک شهیدان به‌ویژه مراسم تشییع در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان.

ب: آراستن چهره‌ شهر و روستا در تکریم شهیدان، آذین‌بندی کوچه‌ها، خیابان‌ها و نمای خانه‌ها، ایستگاه‎‌های صلواتی، فضای کسب و کار، برگزاری مراسم یادبود در مساجد، منازل، تکایا و حسینیه‌ها، اجرای نمایش‌های خیابانی و... .

ج: نشانه‌ها و نمادهای توأمان شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه‌های مقاومت کشورهای اسلامی.

د: موضوع ویژه بخش نوجوانان: حضور کودکان و نوجوانان در مراسم و آیین‌های تشییع و تکریم شهدا.

بخش‌های فراخوان:

بخش عکاسان حرفه‌ای

تک عکس
مجموعه عکس

بخش عکاسی با تلفن همراه
بخش ویژه عکاسانِ نوجوان(سنین 13 تا 18 سال)

مقررات فراخوان:

این فراخوان برای تمامی عکاسان حرفه‌ای و عموم علاقه‌مندان است و محدودیتی در نوع ابزار عکاسی برای شرکت در فراخوان وجود ندارد. عکس‌هایی که با تلفن‌ همراه عکاسی شده‌اند می‌بایست از قابلیت چاپ در ابعاد بزرگ نمایشگاهی برخوردار باشند.

این فراخوان در سه بخش «عکاسی با تلفن همراه»، «عکاسی با تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای» و بخش ویژه‌ «نوجوانان» برگزار می‌شود.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 10 عکس برای هر یک از بخش‌های فراخوان به دبیرخانه ارسال نماید.

عکاسان شرکت‌کننده در بخش «عکاسی با تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای» می‌توانند علاوه بر ارسال 10 قطعه تک عکس، یک مجموعه عکس(7 تا 12 عکس) نیز به دبیرخانه ارسال نمایند.

ویرایش و آماده‌سازی عکس‌ها نباید به گونه‌ای باشد که سندیت و ماهیت موضوع را خدشه‌دار کند. از اغراق‌آمیزکردن رنگ، نور و کنتراست جلوگیری شود.

عکاسان می‌­توانند آثار خود را بر روی لوح فشرده ارسال و یا به ایمیل دبیرخانه فراخوان ارسال نمایند.

شرکت‌کنندگان بایستی عکس‌­ها را همانند نمونه زیر به صورت انگلیسی نام‌­گذاری و ارسال نمایند؛

نام خانوادگی، نام، شماره عکس.

برای مثال: Hosseini, Ali,01

بر روی فایل عکس‌­ها نباید نام یا امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو و یا هرگونه نشانه تصویری دیگری درج شده باشد.

مشخصات هر شرکت‌کننده شامل: نام و نام‌خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق پستی، نشانی پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه، مکان و زمان هر عکس را می‌­بایست در یک فایل متنی به همراه آثار ارسال نماید.

از نظر برگزارکننده، ارسال کننده عکس مالک مادی و معنوی اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه مغایرت و پیامدهای ناشی از آن به عهده ارسال کننده خواهد بود.

عکس­‌های انتخابی در این فراخوان در چند نمایشگاه‌های عکس به نمایش درآمده و در یک کتاب نفیس از این رویداد تاریخی به انتشار خواهد رسید.

برگزارکننده فراخوان حق استفاده از عکس‌­های برگزیده را برای چاپ در کتابچه، بروشور و انتشارات مربوطه را با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می­‌داند.

دبیر فراخوان:

سیدعباس میرهاشمی

هیأت انتخاب:

فرهاد سلیمانی

احمد ناطقی

مهدی قاسمی

امتیازات:

بخش حرفه‌ای تک عکس:

نفر اول 40 میلیون ریال

نفر دوم 30 میلیون ریال

نفر اول 20 میلیون ریال

بخش حرفه‌ای مجموعه عکس:

به یک مجموعه عکس برگزیده؛ مبلغ 40 میلیون ریال اعطا خواهد شد.

بخش مردمی(عکاسی با تلفن همراه):

به سه نفر برگزیده در بخش تلفن همراه؛ مبلغ 10 میلیون ریال اعطا خواهد شد.

بخش ویژه نوجوان:

به سه استعداد نوجوان؛ مبلغ 15 میلیون ریال اعطا خواهد شد.

حق التالیف هر قطعه راه یافته:

به تمامی آثار پذیرفته شده و انتشار یافته در کتاب مذکور مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال حق‌التألیف تقدیم خواهد شد.

گاه‌شمار فراخوان:

مهلت ارسال آثار: 25 بهمن 1398

انتخاب آثار: اسفند 1398

اختتامیه، اهداء جوایز و افتتاح نمایشگاه: پایان فرودین 1399(هفته هنر انقلاب اسلامی)

نشانی دبیرخانه:

تهران، بالاتر از میدان فردوسی، بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس

شماره 16، کدپستی: 1599935111 تلفن: 02188896850

پست الکترونیکی دبیرخانه: Id.Photographers1980@gmail.com

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عنایت الله بصیر ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    شهادت سپهبد حاجی قاسم سلیمانی وجمعی ازمدافعان اسلام رابه خانواده های شهیدان مقام معظم رهبری جامعه هنرمندان.مسلمین جهان اسلام تبریک وتسلیت عرض می کنم ازخداوند منان برای آن شهیدان قهرمان بهشت خدا برای بازماندگان صبر وشکیبایی تمنا دارم روحشان شاد ویادشان گرامی باد
  • عنایت الله بصیر ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    شهادت سپهبد حاجی قاسم سلیمانی وجمعی ازمدافعان اسلام رابه خانواده های شهیدان مقام معظم رهبری جامعه هنرمندان.مسلمین جهان اسلام تبریک وتسلیت عرض می کنم ازخداوند منان برای آن شهیدان قهرمان بهشت خدا برای بازماندگان صبر وشکیبایی تمنا دارم روحشان شاد ویادشان گرامی باد... راهشان ادامه دارد