صدها هزار نفر از مردم کره شمالی همزمان با تشدید تنش‌ها با آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

 راهپیمایی بزرگ کره شمالی در بحبوحه تنش با آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، راهپیمایی گسترده‌ای با حضور صدها هزار نفر از مردم کره شمالی در پیونگ یانگ پایتخت این کشور برای نشان دادن همبستگی و وحدت در مقابل تنش‌های اخیر با آمریکا برگزار شد.

روز یکشنبه مردم کره شمالی در میدان "کیم ایل-سونگ" رهبر سابق تجمع کرده و با پلاکاردهایی که در دست داشتند خواستار اتحاد شده بودند.

کیم جائه-ریونگ نخست وزیر کره شمالی هم در این تجمع حضور داشت و وعده داد دستور العمل هایی که در نشست هفته گذشته حزب حاکم مشخص شده، به طور کامل اجرا شود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که ریاست نشست چهارروزه حزب حاکم کارگران را به‌عهده داشت سه شنبه هفته قبل تأکید کرد هیچ دلیلی نمی‌بیند به تعهدش برای تعلیق آزمایش‌های موشک بالستیک قاره‌پیما و هسته‌ای پایبند بماند. وی آمریکا را به سوءاستفاده از مذاکرات خلع سلاح به‌سود منافع سیاسی خودش متهم کرده بود.

کیم همچنین گفته است کره شمالی باید تلاش فعالانه‌تری برای پیشبرد پروژه سلاح‌های راهبردی داشته باشد. به‌عقیده وی جهان به‌زودی شاهد یک سلاح رهبردی جدید خواهد بود که متعلق به کره شمالی است.

رهبر کره شمالی در ماه آوریل به آمریکا هشدار داده بود که فقط تا پایان سال 2019 فرصت دارد تا با اتخاذ مسیری جدید در مذاکرات خلع سلاح به میز مذاکره بیاید در غیر این صورت باید منتظر پیامدهای اصرار بر رویکردهای قبلی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.