رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گفت: دو شکارچی متخلف که اقدام به شکار چندین قطعه پرنده وحشی کرده بودند، پس از یک تعقیب و گریز در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.

عاملان شکار ده‌ها قطعه پرنده وحشی دستگیر شدند

عقیل رحمانی/

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گفت: دو شکارچی متخلف که اقدام به شکار چندین قطعه پرنده وحشی کرده بودند، پس از یک تعقیب و گریز در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.

مرتضی شیرزور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد در تشریح ماجرای ردزنی شکارچیان غیرمجاز به قدس گفت: یکی از مأموریت‌های همه‌روزه مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد، بررسی و رصد تحرکات عامل و یا عاملان شکار غیرمجاز در محدوده عملیاتی خود است. این اقدام هم در برخی فصول که برخی شکارچیان برای شکار غیرمجاز دست به کار می‌شوند فشرده‌تر و برای این امر چندین تیم همزمان برخی مناطق را تحت کنترل می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از همین رو دو روز پیش مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد درحین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی خود مشاهده کردند یک دستگاه وانت دوکابین در بیابان‌ها در حال ترد است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد بیان کرد: رفتار هر دو سرنشین خودرو مذکور با دوربین‌های پیشرفته تیم‌های عملیاتی مورد رصد قرار گرفت که در این میان مشخص شد آن‌ها در حال شکار کبوترها و پرندگان وحشی هستند.

این گونه بود که تیم عملیاتی به سرعت و برای آنکه مانع از اقدامات مجرمانه دو شکارچی شوند، به آن‌ها نزدیک و به راننده خودرو دستور ایست دادند، اما آن‌ها به محض آنکه دیدند همه‌چیز لو رفته است، تصمیم گرفتند هر طور شده از محل متواری شوند. برای این کار هم راننده پا روی پدال گاز فشرد و وارد مسیرهای سخت شد. مأموران پس از مشاهده این ماجرا شروع به تعقیب خودرو کرده و پس از مدتی تعقیب و گریز سرانجام در یک فرصت مناسب مسیر حرکت خودرو شکارچیان را مسدود کرده و موجب شدند تا خودرو متوقف شود.

مرتضی شیرزور عنوان کرد: پس از آن هر دو شکارچی دستگیر شدند. وقتی خودرو دوکابین عاملان شکار غیرمجاز مورد تفتیش مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار گرفت، علت فرار آن‌ها مشخص شد، چرا که به این واسطه یک قبضه اسلحه شکاری پنج تیر کالیبر ۱۲غیرمجاز، تعداد پنج عدد فشنگ مربوط و همچنین لاشه ۱۸ قطعه کبوتر وحشی و هشت قطعه سار از داخل خودرو کشف شد.

در ادامه متهمان برای طی شدن دیگر مراحل مورد نیاز و پس از تشکیل پرونده، به همراه مستندات ضبط شده به مراجع قضایی معرفی شدند. از سوی دیگر با توجه به اینکه احتمال دارد تخلفات بیشتری از سوی دو شکارچی رخ داده باشد، تحقیقات دقیق‌تر در این زمینه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.