کارشناسان معتقدند که اگر ایران پاسخ قاطع و پشیمان کننده به این اقدام جنایتکارانه ندهد، آمریکا دفعات بعد، گستاخی خود را تکرار خواهد کرد.

سکوت در قبال جنایت آمریکا تازه‌ترین سند رسوایی FATF

قدس آنلاین: روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه اعتماد نوشت: «در حالی که همه مقامات در تهران در همه سطوح از انتقام و انتقام سخت سخن می‌گویند، نباید اجازه دهیم این تصور ایجاد شود که منظور ما از انتقام الزاما انتقام نظامی است. عصبانیت به‌حقی که این روزها در فضای کشور موج می‌زند نباید موجب انحراف از مسیر حکمت و مصلحت و محاسبه دقیق توازن قوا و انحراف از تمرکز بر منافع ملی و بقای ملی شود. از آنجا که انتقام هیچ‌گاه راهبرد نیست، نباید شرایطی شکل گیرد که راهبرد اساسی ما یعنی اجتناب از جنگ را در سایه قرار دهد».

این روزنامه افزوده است: «در این دوره و در ارتباط با جامعه جهانی با مسائل دیگری نیز روبه‌رو هستیم که مدنظر داشتن آنها نیز ضروری است. طبق برنامه ایران قرار است گام پنجم را در کاهش تعهدات برجامی بردارد که با توجه به موضوعات باقی‌مانده خود می‌تواند وضعیت خطیری را موجب شود. تعیین تکلیف نهایی FATF نیز مسئله دیگری است که در دستور کار ما قرار دارد».


وبسایت مشرق در واکنش به این تحلیل روزنامه زنجیره‌ای اعتماد نوشت: مگر یکی از وظایف اصلی FATF مبارزه با تروریسم عنوان نشده است؟! به اذعان و اعتراف تحلیلگران غربی، اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مصداق تروریسم دولتی است. خب، پس حالا FATF دقیقا کجاست؟! مگر آمریکا عضو FATF نیست؟!


اکنون یکی از اعضای FATF مرتکب اقدام تروریستی شده است. آیا FATF موضعگیری کرده است؟! آیا گزارش رسمی منتشر کرده است؟! همین یک مثال کافی است تا بزک‌کنندگان FATF به این مسئله پی ببرند که FATF هیچ کارکردی در مبارزه با تروریسم و پولشویی در دنیا نداشته و صرفا ابزار وزارت خزانه داری آمریکا در هوشمندسازی تحریم‌ها و به عبارتی ابزاری برای «نقطه‌زنی تحریم‌های آمریکا» است.


نویسنده یادداشت مذکور گفته که انتقام خون حاج قاسم سلیمانی، الزاما انتقام نظامی نیست. این در حالی است که پاسخ قاطع، فوری و پشیمان کننده ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا، یک مطالبه ملی و بین المللی و تدبیری منطقی، با هدف بازدارندگی برای جلوگیری از جنگ و ناامنی است.


کارشناسان معتقدند که اگر ایران پاسخ قاطع و پشیمان کننده به این اقدام جنایتکارانه ندهد، آمریکا دفعات بعد، گستاخی خود را تکرار خواهد کرد.


یادآور می‌شود روزنامه اعتماد اخیراً نیز در اقدامی منافقانه و رذیلانه به قلم مدیر مسئول خود الیاس حضرتی، از قاسم سلیمانی تجلیل کرد اما در همان صفحه اول از قول شکوری‌راد (عضو حزب منحله مشارکت) خواست که در ماجرای انتقام خون قاسم سلیمانی احساسی برخورد نکند و خویشتنداری به خرج دهد(!)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.