مازندران- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: ۴۰۰ هکتار از زمین های استان زیر کشت چوب می رود.

۴۰۰ هکتار از زمین های مازندران زیر کشت چوب می رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، سید محسن موسوی در مراسم استانی اجرای طرح زراعت چوب در روستای "چهارطاق بن" شهرستان جویبار با اشاره به اینکه زراعت چوب از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی در مازندران است، اظهار کرد: تعهدمان در بخش زراعت چوب۱۵۰ هکتار بوده و درصدد هستیم سه برابر تعهد، حدود ۴۰۰ هکتار کشت چوب صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه تاکنون بستر ۳۳۲ هکتار برای زراعت چوب در استان آماده شده است، ازغرس پنج هزار و ۴۰۰ اصله نهال صنوبر در روستای چهار طاق بن شهرستان جویبار خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری با اعلام این که در پروژه زراعت چوب در هر هکتار یکهزار و ۱۰۰ اصله نهال غرس می شود، خاطر نشان کرد: نهالکاری بصورت مشارکتی و یا در عرصه های منابع ملی انجام می شود که این عرصه ها هم برابر قانون در اختیار مردم گذاشته شده است.

موسوی یکی از مسایل مهم در زراعت چوب را نگهداری و رساندن آن به مرحله برداشت دانست و گفت: زراعت چوب نه تنها کمک کار طرح تنفس جنگل است، بلکه به تامین منابع معیشتی مردم هم کمک خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری افزود: امسال بیش از ۸۰۰ هکتار از عرصه منابع طبیعی که در تصرف مردم بود خلع ید شد و ۱۲۰ هکتار هم که به عنوان معدن بهره برداری می شد، به انفال بازگشت.

موسوی با تاکید براینکه در بحث زراعت چوب به مشارکت مردم نیاز داریم، گفت: هیچ کاری بدون مشارکت مردم به سرانجام نخواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.