کرمان- از همان روز جمعه که خبر شهادت فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل منتشر شد کرمان در غم و اندوهی عظیم فرورفت مردم به‌صورت خودجوش در حسینیه ثارالله و هم‌چنین گلزار شهدا با چشم‌های اشک‌بار از بهت و ناباوری‌شان به سوگ نشستند.

یوسف گم‌گشته باز آید به کنعان

قدس آنلاین-گروه استان ها: گلزار شهدای کرمان که همواره مآمن عشاق الشهدا و بی‌قراران روزگار غیبت بوده، این روزها حال و هوای دیگری دارد، این روزها چشم‌انتظاری شهدای لشکر ۴۱ ثارالله برای دیدن دوباره فرمانده را به‌خوبی می‌توان در این فضا حس کرد.

بی‌شک  آن روز که اسطوره بی‌بدیل این سرزمین جایی در کنار یاران قدیمی خود در کنار هم‌رزمانی چون شهید یوسف الهی را برای دفن خود وصیت می‌کرد، یقین داشت که این مآمن، در میان عشق، ارادت و قدرشناسی مردم خواهد شد.

روزگار گواه است که شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی آن روز که خطاب به همسرش چنین می‌نویسد که «همسرم من جای قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده‌ام، محمود می‌داند، قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم، بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید، نه عبارت‌های عنوان دار» چه خاطراتی از هم‌رزمان شهید خود را مرور می‌کرده است.

آری این روزها و شب‌ها، روزهای بی‌نظیری در گلزار شهدای کرمان است، لحظاتی است که مردم این سرزمین بی‌تاب در آغوش گرفتن فرزند خود، وعده انتقامی سخت را به آمریکا و هم‌پیمانانش می‌دهند و همراه با شمع‌های سوزان، اشک می‌ریزند.

هر خانه یک موکب

 با اعلام رسمی تعطیلی استان کرمان در روز سه‌شنبه مردم شهرهای این دیار کویری، تدارک ویژه‌ای توسط مسئولان و مردم برای حضور باشکوه تشییع‌کنندگان در آیین تشییع و خاک‌سپاری پیکرهای پاک  شهدا دیده‌اند و تعدادی نیز از روز دوشنبه خود را به شهر کرمان رسانده تا نشان دهند که تمامی اقشار زحمات و جان‌فشانی‌های ۴۰ سال این دلاور میدان‌های نبرد و جهاد را از یاد نبرده‌اند.

مردم عزادار از روز دوشنبه از نقاط مختلف کشور و استان‌های هم‌جوار برای شرکت در آیین تشییع شهدا عازم شهر کرمان شدند ، و لذا برای اسکان و پذیرایی از مهمانان حاج قاسم، کمپین هر خانه یک موکب توسط تعداد زیادی از شهروندان کرمانی تشکیل‌شده است.

تأمین امکانات رفاهی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان هم بابیان اینکه در راستای خدمات‌رسانی به مردم در آیین تشییع پیکر سردار سلیمانی به یک هزار و ۲۰۰ نیروی این جمعیت فراخوان داده‌ایم گفت: از این تعداد ۴۵۰ نفر به‌صورت پیاده در طول مسیر قرار دارند.

برای اسکان و پذیرایی از مهمانان حاج قاسم، کمپین هر خانه یک موکب توسط شهروندان کرمانی راه اندازی شدرضا فلاح افزود: همچنین ۶۰ دستگاه خودرو از استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان برای کمک در این مراسم حضور یافتند.

وی عنوان کرد: میزان سه هزار تخته پتو به‌صورت امانی در اختیار سپاه و ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در گلزار شهدا نصب‌شده است و بالگرد جمعیت هلال‌احمر برای برپایی این آیین و نیاز به امداد رسانی سریع و فوری به تشییع کنندگان در حالت آماده‌باش است.

افزایش سفر قطارها

افزایش تعداد میهمان‌ها و عاشقانی که از هر سوی کشور برای حضور در مراسم تشییع سردار دل‌ها سعی دارند تا خود را به کرمان برسانند موجب شده تا مسئولان نیز تمهیدات خاصی برای حضور این میهمانان بیندیشند.

 مدیرکل راه‌آهن کرمان در همین رابطه اظهار کرد: در راستای تسهیل دررفت و آمد شرکت‌کنندگان استان‌های کشور در این مراسم  ۳ رام قطار فوق‌العاده از تهران و یزد به کرمان اضافه شد.

مجید ارجونی افزود: به‌منظور حضور پرشور دوستداران نظام و عاشقان شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در مراسم خاک‌سپاری  ، تعداد ۳ رام قطار فوق‌العاده از تهران و یزد  علاوه بر دو رام قطار برنامه‌ای  درمجموع ۵  رام قطار به قطارهای کرمان در روز دوشنبه اضافه شد.

حضور میلیونی مردم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در راستا گفت: برآورد ما این است که مشایعت‌کنندگان پیکر شهدا در کرمان تا میلیون نفر برسند.

سرهنگ سیاوش مسلمی بابیان اینکه پیکر مطهر شهدا روی ماشین قرار خواهد گرفت افزود: با حرکت آرام ماشین‌ها، مردم قادر خواهند بود به‌صورت پیاده تا میدان شهدا مراسم را دنبال می‎کنند و ازآنجا می‌توانند با اتوبوس‌هایی که تدارک دیده‌شده به گلزار شهدا منتقل شوند و یا همچنان پای پیاده حضورداشته باشند.

مسلمی تأکید کرد: به‌واسطه برقراری طرح‌های ترافیکی از تردد و ورود ماشین‌های شخصی به محدوده جنگل قائم و اطراف گلزار شهدا جلوگیری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.