معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: فرآیند تصویب مناطق آزاد سرخس و دوغارون در کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و انتظار می رود تا قبل از پایان مجلس دهم ، سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تبدیل شوند.

پیگیری جدی برای تصویب مناطق آزاد سرخس و دو غارون در مجلس

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: با جدیت پیگیر بررسی فرآیند تصویب مناطق آزاد سرخس و دوغارون در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: این موضوع چند روز قبل به کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده است و انتظار می رود با موافقت حداکثری نمایندگان حداقل تا قبل از پایان مجلس دهم مناطق سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تبدیل شوند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: تولیت آستان قدس رضوی نیز با جدیت پیگیر این موضوع از مجلس شورای اسلامی هستند و حتی در این باره با رئیس مجلس نیز مکاتباتی داشته اند و موافقت هایی نیز گرفته شده است.

رسولیان با بیان اینکه انتظار می رود این موضوع هرچه سریعتر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، ادامه داد: هفته گذشته در شورای عالی مناطق آزاد نیز درخواستی مبنی بر دعوت از اعضا کمیسیون اقتصادی  مجلس برای سفر به استان و مشاهده ظرفیت های گوناگون این مناطق ارائه شد تا نمایندگان به این واقعیت پی ببرند که منطقه آزاد سرخس و یا دوغارون صرفا روی کاغذ منطقه آزاد نیستند بلکه از همه زیرساخت ها و موقعیت های لازم برای این موضوع برخوردار می باشند.

وی افزود: این مناطق نقش تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جاده ابریشم دارند و چابهار را به منطقه آسیای میانه وصل می کنند که باعث ایجاد تمایل در  کشورهای دیگر برای حضور در این جاده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.