توئیت‌های دنباله دار و راهبرد تهاجمی ترامپ در روزهای اخیر علیه ایران که محکومیت‌های گسترده‌ای هم به دنبال داشت، به باور بسیاری از کاربران فضای مجازی ناشی از ترس و سرگردانی و عدم آگاهی ترامپ نسبت به گزینه‌های ایران برای اقدام متقابل است.

باخت سنگین ترامپ در زمین از قبل طراحی شده

قدس آنلاین: در پی ترور شهید سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا و ترس رئیس جمهور این کشور درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به دستور وزارت امنیت داخلی این کشور دستور داد تا ایرانیانی را که قصد ورود به خاک آمریکا دارند، صرفنظر از وضعیت تابعیت آنان گزارش و بازداشت شوند.

از روز شنبه بیش از ۶۰ شهروند ایرانی و ایرانی-آمریکایی در سنین مختلف هنگام عبور از گذرگاه مرزی «پیس آرک» در مرز کانادا و هنگام ورود به خاک آمریکا بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

بازجویی ایرانیان در مرزهای آمریکا

اما این موضوع در حالی است که هیچ دلیل مستدلی از سوی آمریکا برای این اقدام مطرح نشده است. دولت آمریکا در حالی که پس از جنایت تروریستی در عراق و شهادت چند تن از سران برجسته مقاومت در نگرانی عمیق نسبت به اقدام تلافی جویانه از سوی ایران به سر می برد و تمامی نهادهای داخلی و سفارتخانه های خارجی در حال آماده باش قرار دارند، طی تازه ترین اقدام، ماموران مرزی آن با ضبط گذرنامه افراد بازداشت شده، آنها را درباره دیدگاه سیاسی، خط فکری، رشته تحصیلی و دیگر مسائل شخصی‌شان مورد بازجویی قرار دادند.

بنابر گزارش «شورای روابط آمریکا و اسلام» در واشنگتن ، دستور بازداشت برخی مظونین که دارای اصالت ایرانی هستند در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از آنان متولد آمریکا و ساکن این کشور بوده و در جریان بازداشت غیرقانونی خود با پرسشهای  نامناسب از سوی ماموران مواجه شدند.

اما جدای از رفتارهای تبعیض آمیزی که دولت آمریکا نسبت به ایرانی ها انجام می دهد، دونالد ترامپ از روز جمعه با انتشار مجموعه توئیت هایی سعی دارد اقدام تروریستی ارتش آمریکا در ترور سردار سلیمانی  را که به دستور مستقیم خود وی انجام شده و انتقادات داخلی و خارجی زیادی در پی داشته است به نوعی توجیه کرده و از میزان فشار بر دولت خود بکاهد.

توئیت‌هایی از سر ترس

توئیت های دنباله دار و راهبرد تهاجمی ترامپ در روزهای اخیر در قبال ایران که موج محکومیت ها را هم به دنبال داشت، به باور بسیاری از کاربران فضای مجازی ناشی از ترس و سرگردانی و عدم آگاهی وی نسبت به گزینه های ایران برای اقدام متقابل است.

چنانکه در توییتی گفته بود: آمریکا تازه دوتریلیون‌دلار در ابزارهای نظامی سرمایه‌ گذاشته؛ ما بزرگ‌ترین، و با فاصله، بهترین ارتش دنیا را داریم.

اگر ایران به پایگاه‌ آمریکایی یا هر فرد آمریکایی حمله کند، ما برخی از این ابزارهای‌نو را به سوی‌شان می‌فرستیم، بدون معطلی»

محتوای این توئیت ترامپ گرچه با هدف به رخ کشیدن قدرت و تجهیزات نظامی آمریکا و ایجاد رعب در ایران مطرح شد اما به خوبی نشان دهنده موضع انفعالی ترامپ است تا ایران را از اقدام تقابلی بازدارد.

همچنین با واکنش های تند و صریحی که از سوی رهبری و مقامات کشورمان صورت گرفته، دولت آمریکا در انتظار اقدام تلافی جویانه ایران به سر می برد که همین انتظار ناشی از عدم آگاهی از آینده و تبعات احتمالی آن موجب استیصال بیشتر ترامپ شده است.

جنایت جنگی ترامپ در توئیت‌های منتشر شده

گرچه هرچه زمان می گذرد دستپاچگی ترامپ موجب شده حملات توئیتری وی از تهدیدات نظامی به تهدید فرهنگی تغییر یابد.

بر همین اساس، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که ترامپ به خاطر توییت روز گذشته‌اش از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی دنیا زیر فشار است، با تکرار ادعاهای خود علیه ایران گفت: آنها مجاز به کشتن مردم ما هستند. آنها مجاز هستند که مردم ما را شکنجه کرده و مورد آزار و اذیت قرار دهند. آنها مجاز به استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای و منفجر کردن مردم ما هستند اما ما اجازه نداریم مراکز فرهنگی آنها را لمس کنیم؟ نه اینطور نمی‌شود!

اما تهدید حمله به مراکز فرهنگی توسط ترامپ موجب شد که حتی سناتورهای آمریکایی نیز نسبت به آن واکنش نشان دهند. کریس مورفی ، سناتور کنتیکات نیز در توییتی نوشت " این لحظه‌ای است که باعث ترس همه ما می‌شود".

وی افزود: «رئیس‌جمهور بی ثباتی که دچار حمله عصبی می‌شود، تمام مشاوران باتجربه او را ترک کرده و تنها یک تعداد آماتور جامعه ستیز در کنار او باقی مانده‌اند. ترور رهبران خارجی، اعلام برنامه برای بمباران غیرنظامیان. یک کابوس».

علاوه بر آن، الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده جمهوریخواه آمریکایی نیز درباره توییت‌های ترامپ گفت: این یک جنایت جنگی است. تهدید به هدف قرار دادن و کشتار خانواده‌ها، زنان و کودکان – اقدامی که با هدف قرار دادن سایتهای فرهنگی انجام می گیرد – یک جنایت جنگی است   و شما را به یک مرد سخت تبدیل نمی‌کند. این کار از شما یک فرد استراتژیک نمی‌سازد. این کار باعث تبدیل شدن شما به یک هیولا می‌شود.

درنهایت، تهدیدات از سر استیصال ترامپ موجب شد که بسیاری از کاربران فضای مجازی از توئیتر درخواست کنند با توجه به اینکه ترویج هر گونه خشونت و وحشی گری را ممنوع می‌داند، با توئیت‌های ترامپ که منشأ خشونت طلبی است، برخورد کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.