معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یک کارخانه خودروسازی جدید در استان ماشین آلات خود را تامین و در حال نصب است و انتظار می رود که تا قبل از پایان سال این مجموعه افتتاح و راه اندازی شود.

موافقت معاون رئیس جمهور با پرداخت سهم اعتبارات تبصره ۱۸ خراسان رضوی به صورت مستقیم/ افتتاح کارخانه خودروسازی در خراسان رضوی تا پایان سال ۹۸

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: سهم اعتبارات تبصره ۱۸ استان خراسان رضوی که در ارتباط با تسهیلاتی است که به بخش های اقتصادی نظیر واحد های تولیدی، کمیته امداد و سایر مراکز تولیدی و اقتصادی  پرداخت می شود برای سال ۹۹  هنوز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری  استان خراسان رضوی به نسبت نرخ مشارکت با یک تفاوت معناداری از سطح کشور پایین تر است،  تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در فصل پاییز ۶.۳اعلام شده است ولی نرخ مشارکت در خراسان رضوی ۵۲.۴ درصد که بیشترین نرخ مشارکت در سطح کشور و بالغ بر ۸.۱ درصد از کشور بیشتر است که  این موضوع باعث شده است که خراسان رضوی از لحاظ فهرست پایین ترین نرخ بیکاری در کشور در رتبه دوم قرار داشته باشد. 

رسولیان افزود: اما در سفر چند روز قبل نوبخت، معاون رئیس جمهور به استان، پس از اینکه گزارشی مبنی بر اشتغال زایی در خراسان رضوی ارائه شد موضوعی مبنی برپرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت استانی و مستقیم به استان  مطرح گردید که معاون رئیس جمهور در این زمینه موافقت خود را اعلام کردند.   

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ کمبودی در خراسان رضوی از لحاظ کالاهای اساسی وجود ندارد، افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه در استان نیز ۲۸درصد است که استان درسطح کشور در این باره از عملکرد خوبی برخوردار است و جزو دو استانی است که کمترین نرخ تورم را دارا می باشد.

رسولیان همچنین در مورد شروع  فعالیت کارخانه خودروسازی در استان نیز اظهار کرد: بخش خصوصی که مجری راه اندازی این خط تولید خودرو در استان است  ماشین آلات خود را تامین کرده و در حال نصب و راه اندازی است و انتظار می رود که تا قبل از پایان سال این مجموعه افتتاح و راه اندازی شود.

وی افزود: این مجموعه دارای مشکلاتی نظیر دریافت مجوزها، پروانه بهره برداری و ترخیص ماشین الات در گمرک بود که مساعدت هایی در این زمینه نیز صورت گرفت.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دور دوم مجمع شرکت پدیده شاندیزبه دلیل اینکه مجمع در مرحله اول به حد نصاب قانونی لازم نرسیده است  نیز طبق قانون و در فاصله زمانی که قانون از زمان تشکیل دور اول مجمع تعیین کرده است برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.