ارتش سوریه به استقرار تجهیزات نظامی خود در حلب ادامه می‌دهد که به نظر می‌رسد در راستای آماده شدن به عملیات نظامی قریب‌الوقوع با هدف تامین امنیت این شهر و باز کردن محور عملیات جدید جهت سیطره بر بخش‌هایی از جاده بین‌المللی «حلب- حماه» صورت می‌گیرد.

 استقرار تجهیزات نظامی ارتش سوریه در حلب

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش سوریه به استقرار تجهیزات نظامی خود در حلب ادامه داده است که به نظر می‌رسد این اقدام در راستای آماده شدن به آغاز عملیات نظامی قریب‌الوقوع در هر لحظه‌ای و با هدف تامین امنیت این شهر و باز کردن محور عملیات جدید جهت سیطره بر بخش‌هایی از جاده بین‌المللی «حلب- حماه» صورت گرفته باشد. در شرایطی که یک آرامش تقریبا محتاطانه در ادلب حاکم است، با این حال، این وضعیت مانع از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش به مراکز استقرار تروریست‌ها نمی‌شود.

منابع میدانی در حومه جنوبی حلب به روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کردند، ارتش تجهیزات نظامی جدیدی، که شامل تانک‌ها، توپخانه و سربازانی به خطوط تماس با جبهه‌های غربی حلب اعزام کرده است. این مناطق پیوسته شاهد حملات تروریست‌ها به غیرنظامیان است که تاکنون به کشته و زخمی شدن شماری از آنها منجر شده است و شهر را ناامن کرده است.

این منابع افزودند، ارتش مواضع خود را در محور شهرک‌های «الخاصر» و «خلصه» در حومه جنوبی حلب تقویت کرده است تا بتواند یک محور جنگی جدید در امتداد بزرگراه «حلب-حماه» باز کند و ضمن پیشروی به سمت این بزرگراه، نفوذ خود را در شهرک‌های مهمِ واقع در بزرگراه منتهی به «سراقب» مانند «خان طومان»، «الزربه» و «الشیخ احمد» و نیز «عدا العیس»، «تل حدیا» و منطقه «الایکاردا» تا شهرک «خان العسل» واقع در دروازه غربی شهر حلب گسترش دهد

به گفته منابع مذکور، پیشروی ارتش سوریه از محور حومه جنوبی حلب به یگان‌های ارتش اجازه می‌دهد به مناطق نفوذ تروریست‌ها در حومه‌های شرقی و جنوب شرقی ادلب حمله کند که این امر به‌ویژه با باز کردند محور «ابو الظهور» در جنوب شرقی ادلب میسر می‌شود، که ارتش از طریق آن، کنترل خود بر مناطق مهمی را در محورهای حومه شرقی «معره النعمان» تثبیت و تا حاشیه‌های شهر پیشروی کرده است و با این پیشروی، دامنه نفوذ خود را در بخش‌هایی در جاده بین‌المللی گسترش داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.