خراسان رضوی معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه با اشاره به جذب صد در صدی سهمیه مشاغل خانگی در این شهرستان، گفت: سهمیه مشاغل خانگی تربت‌حیدریه در سال ۹۷ مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود و مبلغ ۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جذب شد که با این وضعیت جذب بیش از صد در صد را نیز داشته است.

جذب صد در صدی سهمیه مشاغل خانگی در تربت‌حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر اسماعیل‌پناه اظهار کرد: این میزان اعتبار به ۲۹۰ نفر به صورت مستقل، طرح پشتیبان و تحت پوشش پرداخت و زمینه اشتغال برای این تعداد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به طرح کارورزی در سال ۹۷ افزود: سهمیه تربت‌حیدریه از طرح ۹۳ نفر بود که تا پایان سال ۲۵۴ نفر معادل ۲۷۳ درصد ابلاغ شده صورت گرفته و با این آمار عملکرد رتبه اول استان به این شهرستان اختصاص یافته است.   

اسماعیل‌پناه عنوان کرد: از این تعداد ۷۵ نفر توسط واحدهای پذیرنده جذب و به کارگیری شده‌اند که برای استفاده از معافیت ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته رتبه اول استان به این شهرستان تعلق گرفته است، اظهار کرد: در سال ۹۸ تاکنون تعداد ۱۷۲ قرارداد کارورزی منعقد شده که تعداد ۳۱ نفر آن نیز توسط واحدهای پذیرنده جذب و به کارگیری شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه با اعلام رشد ۱۱۸ درصدی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این منطقه گفت: سهمیه ابلاغی به شهرستان در سال گذشته، مبلغ ۱۷۶ میلیارد ریال بود که طبق برآورد آمار تاکنون تعداد ۲۳۰ طرح به مبلغ ۲۰۸ میلیارد ریال با اشتغال ۵۹۷ نفر پرداخت شده است و در این ارتباط نیز رتبه ششم استان را به خود اختصاص داده است.

وی مطرح کرد: در سال جاری تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال جدید و ثبت در سامانه رصد تعداد ۳۰۱۹ نفر است که تاکنون تعداد ۱۹۴۶ نفر اشتغال جدید توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده و ۶۴ درصد تعهد ابلاغ شده صورت گرفته است.

اسماعیل‌پناه افزود: همچنین تاکنون تعداد ۵۹ طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۵۵۳ نفر در کارگروه شهرستان مصوب و برای تعیین تکلیف به استان ارسال شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار جمعیتی، جمعیت فعال این شهرستان ۶۹ هزار و ۵۴۶ نفر اعلام شده که از این تعداد ۶۱ هزار و ۵۹۹ نفر شاغل و ۷۹۴۷ نفر بیکار هستند و بر همین اساس نرخ بیکاری شهرستان ۱۱.۴ و نرخ اشتغال شهرستان ۸۸.۶ و نرخ مشارکت اقتصادی ۳۸.۱ ثبت شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.