خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۲ نفر جاعل حرفه ای با ۶۰۰ میلیون ریال جعل اسناد و مدارک در بجنورد خبر داد.

جاعلان حرفه ای در بجنورد دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با جعل چک و جعل قرارداد خرید ملک از آن ها اقدام به کلاهبرداری کرده اند، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مستمر کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هویت اصلی جاعلان مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: بعد از شناسایی محل اختفای این افراد کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی به محل های مورد نظر اعزام و در عملیات های جداگانه ای این ۲ نفر جاعل حرفه ای را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی خود اعتراف کردند، تصریح کرد: با بررسی پرونده مشخص شد که این افراد با جعل چک و همچنین جعل قرارداد خرید ملک، از این ۲ شهروند مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال را کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت:متهمان در نهایت با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری عامل زمین خواری ۳۰۰ میلیونی

فرمانده انتظامی بجنورد از دستگیری عامل زمین خواری به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد غلامی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به تصرف بخشی از اراضی ملی در حاشیه شهر بجنورد کرده است بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با حضور در محل مورد نظر دریافتند که این فرد اقدام به تصرف ۲۰۰ متر از اراضی ملی در یکی از محلات حاشیه ای شهر بجنورد کرده است، افزود: با بررسی های بعمل آمده ارزش این مقدار زمین، ۳۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دست کلاهبرداران در خراسان شمالی رو شد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۸ نفر با حدود ۲۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

سرهنگ حسین بدری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام ۸ مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفند های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و ایجاد ناامنی در استان شده اند، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری تحقیقات خود را در این زمینه شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران بعد از تلاش های شبانه روزی و بررسی اظهارات شاکیان محل اختفای این باند حرفه ای و سابقه دار را شناسایی کردند، افزود: خوشبختانه در طی چند عملیات غافلگیرانه ماموران موفق شدند تعداد ۸ نفر را را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده و مواجهه با مستندات مربوطه به بزه انتسابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: این افراد با ترفند هایی از قبیل خرید کالا از سایت های اینترنتی اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۲۰۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از شهروندان کرده بودند.

سرهنگ بدری در پایان گفت: متهمان برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۲۸ حلقه لاستیک قاچاق در بجنورد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۲۸ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال در بجنورد خبر داد.

سرهنگ حسین بدری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در سطح شهرستان بجنورد اقدام به نگهداری تعداد زیادی لاستیک قاچاق در یک انبار غیر مجاز کرده است بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با شناسایی محل دقیق انبار، به آن مکان اعزام شدند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این انبار تعداد ۲۸ حلقه لاستیک خودروی قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش این تعداد لاستیک قاچاق ۵۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در همین رابطه یک نفر متهم دستگیر و انبار مورد نظر نیز با دستور مقام قضائی پلمپ شد.

سرهنگ بدری افزود: متهم در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق حرفه ای "کابل" 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری سارق حرفه ای کابل با ۱۲ فقره سرقت در بجنورد خبر داد.

سرهنگ حسین بدری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با استفاده از تاریکی شب و همچنین با حضور در محلات حاشیه ای شهر بجنورد اقدام به سرقت "کابل" می کند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه توسط ماموران انتظامی شهرستان بجنورد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و خصوصا رصد لحظه ای مکان های وقوع سرقت، موفق شدند سارق حرفه ای را مورد شناسایی قرار دهند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی ماموران به محل اختفای این فرد اعزام و در نهایت در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در اظهارات خود به ۱۲ فقره سرقت کابل در شهرستان بجنورد اعتراف و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان حرفه ای

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد از دستگیری ۹ نفر سارق حرفه ای که اقدام به ۲۲ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ محمد غلامی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در طول هفته گذشته مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تعدادی سرقت مصالح ساختمانی، لوازم بهداشتی و ... را به عوامل گشتی این فرماندهی اعلام کرد که بلافاصله ماموران نیز مراتب را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران ابتدا با بررسی دقیق محل های وقوع سرقت و همچنین رصد مداوم سارقان حوزه استحفاظی موفق شدند افراد مورد نظر را شناسایی کنند، افزود: با اعزام ماموران انتظامی به محل های اختفاء این افراد ۹ نفر سارق حرفه ای که با سوء استفاده از عدم هوشیاری شهروندان اقدام به سرقت کرده بودند دستگیر و به مقر انتظامی انتقال شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده به ۲۲ فقره سرقت مصالح ساختمانی، لوازم بهداشتی و ... اعتراف کردند، تصریح کرد: در نهایت این متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستبند پلیس بر دستان سارقان حرفه ای اماکن خصوصی در بجنورد

سرپرست پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری ۴ نفر سارق حرفه ای با ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در بجنورد خبر داد.

سرهنگ مقصود رستگار با اعلام جزئیات این خبر گفت: در طول هفته جاری تعدادی سرقت اماکن خصوصی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کارآگاهان این پلیس اعلام که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه به جهت دستگیری عاملان این سرقت ها، گشت زنی های هدفمند و همچنین رصد مکان های وقوع سرقت با جدیت بیشتری دنبال شد، افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان محل های اختفای این افراد مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ رستگار با بیان اینکه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی به محل های مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: ۴ نفر سارق حرفه ای اماکن خصوصی در چند عملیات جداگانه در طول این هفته دستگیر و به مقر انتظامی انتقال شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های بعمل آمده به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهر بجنورد اعتراف که در نهایت بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.