غلامرضا کحلکی گفت: شهادت سردار سلیمانی باعث شد مفهوم مقاومت شبکه‌ای شود و خون تازه‌ای به رگ های مقاومت تزریق شود؛ شبکه‌ای شدن مقاومت درعرصه بین الملل و شبکه‌ای شدن شعار دائمی مرگ بر آمریکا نشان داد ترامپ اصلا سیاستمدار نیست.

ترامپ با حماقت خود شعار «مرگ بر آمریکا» را دائمی و شبکه‌ای کرد

غلامرضا کحلکی کارشناس بین‌الملل و تروریسم در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص شبکه‌ای شدن ترور و ناامنی به دست ترامپ در سطح جهان گفت:  اتفاقات منطقه از جمله ناکامی‌های آمریکا و نزدیک شدن به یوم النصر و پیروزی بر داعش تاب وتوان آمریکایی‌ها رادر برابر مجاهدت‌ها وتلاش‌های سرداری چون شهید قاسم سلیمانی به شدت کاهش داده بود. علی رغم اینکه آمریکاییها در سالهای اخیر تلاش کردند تا ایران را  دور از عراق نگاه دارند و جایگاه منطقی برای خود در عراق و سپس در منطقه طراحی کنند تا به راحتی در بیخ گوش ایران با ایران مبارزه و مقابله کنند؛ تلاش‌های مجموعه‌ای از افتخار آفرینان در نظام جمهوری از جمله سردار شهید قاسم سلیمانی توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد. تمام سرخوردگی‌های آمریکا در عراق و سوریه موجب شد تا بعد از اتفاقات اربعین و شلوغی‌های عراق که امریکاییها آنگونه که باید و شاید نتوانستند از آن به نفع خود بهره برداری کنند و ناامنی دیپلماتیک ایجاد شده برای آمریکا در عراق ناکامی‌های این کشور را افزایش داد؛ ترامپ را در آستانه انتخابات با چالشی جدی مواجه کرد.

وی دراین باره افزود: تضعیف جایگاه عراق در آمریکا ترامپ را به این جمع بندی رساند که باید دست به ماجراجویی بزند ونشان دهد آمریکا، آمریکاست و همچنان هژمون است؛ وی با توئیت کردن پرچم آمریکا به دنبال تبیین این اندیشه خویش است چرا که ترامپ اصلاً سیاستمدار نیست و هیجانی عمل می‌کند و یک حرکت غیر عقلانی وی باعث دست بردن بر روی ماشه‌ای می‌شود که می‌تواند بحرانها را به سمت جمجه آمریکاییها نشانه رود لذا بدون تدبیر دست به ماجراجویی بزرگی در قتل شهید قاسم سلیمانی می‌زند تا برگ برنده‌ای برای انتخابات پیش رو داشته باشد؛ اشتباه محاسباتی که ترامپ هیچ گاه به وقایع بعد از آن فکر نکرد.

کارشناس امنیت بین الملل خاطر نشان کرد: این اتفاق باعث می شود قواعد و پروتکل‌ها و مفاهیم بین‌المللی وحقوق بین‌الملل که تا دیروز شکننده و ترک برداشته بود. با به شهادت رساندن یکی از فرماندهان بلند پایه جمهوری اسلامی ایران در خاک کشور ثالث بسیار شکننده شود. امروز آمریکاییها کاملاً تعریف سرزمین را در هم شکسته‌اند و با نقض حریم هوایی کشوری دیگر تمامی قوانین رسمی سازمان ملل را به سخره گرفتند؛ حمله به دو فرمانده و ژنرال ایرانی و عراقی در خاک عراق نقض فاحش حقوق بین‌الملل است به این معنا که این حرکت غیر عقلانی و جنایت به معنای زیر سؤال بردن مفاهیم حقوق بین‌الملل است و نشان دهنده ناکارامدی پادمان‌های حقوق بین‌الملل است که منبعد همه مسؤولین و سران در دنیا از چنین خطراتی در امان نخواهند ماند.

غلامرضا کحلکی گفت: به نظر می آید حاصل چنین رفتاری از سوی آمریکا گسترش شبکه‌ای شدن تروریسم دولتی است؛ شبکه‌ای شدن یعنی گسترده و نهادینه‌ای شدن و وصل شدن و دامنگیر شدن چنین پدیده‌هایی در عرصه بین‌الملل است. هنگامی که از شبکه بین‌المللی صحبت می‌کنیم یعنی آمریکا با این اتفاق تروریسم را وارد فاز جدیدی کرده است؛ فازی که قبلاً تروریست به صورت محدود و دولتی توسط صهیونیستها اداره می‌شد و بعد تروریسم ماهیت شبه نظامی یافت که توسط شبه گروه‌های تروریستی وافراطی دنبال می‌شد اما این رفتار ترامپ ماهیت تروریسم را دولتی کرده است. در واقع آمریکا با این کار علیه خود؛ دیپلماتها و نیروهای نظامیش ترس وتهدیدی دائمی را به جان خرید و تروریسم دولتی را به شکل شبکه‌ای بالای سر خود احساس کند.

 وی توضیح داد: شبکه ای شدن مقاومت نیز دستاورد دیگری از این ماجراست؛ شهادت سردار سلیمانی باعث شد مفهوم مقاومت شبکه‌ای شود و خون تازه‌ای به رگ های مقاومت تزریق شود؛ شبکه ای شدن مقاومت درعرصه بین الملل و شبکه ای شدن شعار دائمی مرگ بر آمریکا نشان داد ترامپ اصلا سیاستمدار نیست. این جنایت ترامپ منجر به تقویت غرور ملی درایران وعراق شد و دو ملت را  بیش از پیش به هم نزدیک کرد و جریان مقاومت را به صورت زنجیروار در  کنار هم مستحکم گردانید. زین پس شاهد خواهیم بود شعار مرگ بر آمریکا به صورت شبکه‌ای دامنه دار گسترش می یابد و حتی کشورهایی که با جریان مقاومت بیگانه بودند به دلیل عدم اعتماد به آمریکا به عنوان ناقض حقوق بین الملل شاهد سردادن این شعار خواهند بود.

کارشناس امنیت بین الملل تصریح نمود: شبکه‌ای شدن انزوای آمریکا و متحدان صهیونیستی دستاورد دیگر حماقت ترامپ است، اینکه حس بی اعتمادی به امریکا یک مفهوم شبکه ای میان همه کنشگران عرصه بین الملل یافته است نیز از جهات مهمی قابل اعتناست. تبعات این اتفاق برای ترامپ قطعاً بحران درانتخابات خواهد بود. بررسی خبرها نشان می‌دهد علی رغم اینکه جمهوری خواهان از این اتفاق احساس خوشحالی کردند اما دموکرات ها  نگران تبعات آن هستند چرا که معتقدند این رفتار نابخردانه ترامپ موجب کشیدن ماشه بحران در منطقه شده بنحوی که خود آمریکاییها نیز در منطقه در امان نیستند. زین پس آمریکایی‌ها باید مراقب خود باشند چرا که حماقت ترامپ منجر به شبکه‌ای شدن تهدید وناامنی برای آنها شده است. قطعاً ترامپ نیروهای خود را از منطقه باید بیرون ببرد و کاخ سفید نیز دراین زمینه کمکی به ترامپ برای ماندن در کاخ سفید به دلیل حفظ غرور ملی آمریکا نمی کند؛ چرا که چنین تصمیمی نشان دهنده بی درایتی رئیس جمهوری است که با چنین اقدامات احمقانه ای امریکاییها را و سران امریکا ودیپلماتها ونظامیان را در اقصی نقاط حهان تحت تاثیر یک تصمیم غلط قرار داده است.

غلامرضا کحلکی گفت: به شهادت رساندن سردار سلیمانی تقویت جبهه مقاومت را به دنبال خواهد داشت. این اتفاق باعث می‌شود حلقه‌های جبهه مقاومت با خون این دو فرمانده بیشتر به هم تنیده شود و یکی دانستن دشمن جبهه مقاومت را تقویت کند. شاید یکی از دلایل نزدیک شدن ملت‌ها در منطقه ایجاد مخاطرات یکسانی برای آنها باشد که رفتار نابخردانه ترامپ منجر به انسجام بیشتری در میان ملتهای منطقه بخصوص مردم ایران و عراق شد؛ کشورهای منطقه تهدید آمریکا را به خود نزدیک می‌دانند و برای جلوگیری از نفوذ و تلاش‌های غیرانسانی دشمن درمنطقه‌شان متحد خواهند شد.

وی افزود:  قطعا خون شهید همیشه زنده و محرک غرور ملی؛ شهادت سردار قاسم سلیمانی منجر به نشستن آواری از غم بر دل همه مردم ایران اسلامی شد. خون سردار قاسم سلیمانی آنقدر برکت دارد که منجر به تقویت جبهه مقاومت و همگرایی بیشتر کشورهای مخالف آمریکا می شود؛ انتظار می رود به برکت خون این شهید کشورهای چین و روسیه نیز بیش از پیش به ایران نزدیک شوند و با رقم خوردن یک همگرایی منتظر اتفاقات خوبی بر ضد آمریکا در عرصه بین‌الملل باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.