کرمان- مردم کرمان چند روز است که بی‌تاب رسیدن فرمانده سپاه قدس هستند و از همان روز جمعه که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدند تا امروز که میزبان مالک اشتر سپاه اسلام هستند لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند.

کرمان بی‌تاب از حضور فرمانده/خیل عظیم سربازان حاج قاسم به خروش آمدند

قدس آنلاین-گروه استان ها:کرمان در سوگ فرزند خود ۷ روز عزای عمومی اعلام کرده است و در طی چند روز گذشته سیاه‌پوش شدن بازارها و تمامی معابر و هم‌چنین ازدحام بیش از انتظار عزاداران در حسینیه ثارالله و نیز شلوغی بی‌حدومرز کرمانی‌ها در گلزار شهدا خود گواه دلدادگی و دل‌سپردگی مردم این دیار به سردار سپاه اسلام است.

روستای «قنات ملک» زادگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ۲۰۰کیلومتری شهر کرمان نیز که بارش برف بسیاری از معابر آن را فراگرفته اما به دلیل حضور خیل عظیم عزاداران و نصب پارچه‌های عزاداری سیاه‌پوش شده است و خانه‌های بسیاری با برگزاری مراسم قرائت قرآن و عزاداری از میهمانان حاج قاسم پذیرایی می‌کنند.

  استقبال باشکوه

ازآنجاکه  پیرو اعلام قبلی زمان آغاز مراسم تشییع پیکر پاک سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار حسین پور جعفری هم‌رزمش ساعت ۷:۳۰ در میدان آزادی کرمان اعلام‌شده بود ولی از همان نخستین ساعات بامداد امروز خیل عزاداران با تجمع در این میدان و هم‌چنین مسیرهای منتهی به فرودگاه کرمان به پیشواز فرمانده دل‌ها رفتند.

مردم کرمان از سحرگاه سه‌شنبه منتظر ورود پیکر مطهر سردار دل‌ها در میدان آزادی هستند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خشم و انزجار خود را به استکبار جهانی نشان دادند.

زن و مرد، بزرگ و کوچک مشتاقانه و بی‌صبرانه برای ملاقات با فرمانده خوبی‌ها با در دست داشتن عکس‌هایی از شهید  سلیمانی و هم‌رزمانش که زیر آن نوشته بود «یک جهان منتقم تو» «به احترامت قیام می‌کنیم» و پلاکاردهایی با عنوان «انتقام سخت» در میدان آزادی کرمان به استقبال فرمانده خود رفتند.

۱۷ دی‌ماه روز تاریخی و ماندگار برای مردم نجیب، صبور و مهمان‌نواز کرمان است تا یکی از مجاهدان راه اسلام و سرباز وطن را به همراه یاور و هم‌رزم اش تا محل آرام گرفتن ابدی‌اش در گلزار شهدای شهر کرمان بدرقه‌ای باشکوه و به‌یادماندنی کنند

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بود پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و  سردار شهید حسین پور جعفری طبق برنامه اعلام‌شده شامگاه دوشنبه  وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شهر کرمان شود تا برنامه استقبال و وداع با شهیدان در مصلی امام علی(ع) انجام شود اما به دلیل شلوغی جمعیت در مراسم تشییع تهران و قم این برنامه لغو شد.

پیکر مطهر شهیدان سلیمانی و پورجعفری صبح سه شنبه وارد شهر کرمان شد و از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای شهر کرمان بر روی دستان عاشقان به نظام و ولایت تشییع شده و در نهایت در گلزار شهدای شهر کرمان در کنار همرزمان دیرین خود آرام می‌گیرند.

میزبانی از میهمانان حاج قاسم

با اعلام رسمی تعطیلی استان کرمان در روز سه‌شنبه مردم شهرهای این دیار کویری، تدارک ویژه‌ای توسط مسئولان و مردم برای حضور باشکوه تشییع‌کنندگان در آیین تشییع و خاک‌سپاری پیکرهای پاک  شهدا دیده‌اند و تعدادی نیز از روز یک‌شنبه  خود را به شهر کرمان رسانده تا نشان دهند که تمامی اقشار زحمات و جان‌فشانی‌های ۴۰ سال این دلاور میدان‌های نبرد و جهاد را از یاد نبرده‌اند.

به دلیل حضور حجم زیادی از مردم شهرهای مختلف برای حضور در مراسم تشییع سردار سلیمانی و اسکان و پذیرایی میهمانان حاج قاسم کمپین هر خانه یک موکب توسط تعداد زیادی از شهروندان کرمانی تشکیل‌شده و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۴۴۴ برای هماهنگی اسکان اعلام‌شده است.

فرودگاه و راه‌آهن شهر کرمان نیز برای تسهیل حضور  و جابجایی مسافران شرکت‌کننده در مراسم تشییع سرداران بزرگوار لشکر اسلام اقدام به افزودن پروازها و رام‌های قطار کرده‌اند تا این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.