۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 686827

اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از سیاست‌گذاری‌های حمایت از اقتصاد ملی و درونی‌سازی اقتصاد سال‌ها بیان شده و مسئولان به انحاء مختلف به دنبال عملیاتی کردن آن بوده‌اند. هر چند در عمل به تحقق لازم نرسیده است، اما در شرایط کاهش تعهدات برجامی نگاه دوباره‌ به آن می‌تواند ما را در عبور از شرایط سخت پیش رو کمک کند.

در شرایط فعلی تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، چرا که ما در شرایط تحریمی و توجه به ظرفیت‌های داخلی توانستیم بحث قاچاق که یکی از محورهای ضربه‌زننده به اقتصاد کشور است را محدود و به شدت کنترل کنیم. سیاست‌های وارداتی مدیریت شده، کالاهای غیراساسی و غیرضروری با کمترین حد ممکن وارد می‌شود؛ این‌ها همه از برکات درونی شدن اقتصاد و توجه به اولویت‌های اقتصادی است.

در این شرایط بدون وابستگی به بودجه نفت، تراز بودن واردات و صادرات کشور مسئله مطلوبی است؛ قدم بزرگی که در کشور برداشته شده و باید از جنبه‌های مختلفی دنبال و قاچاق محدود و محدودتر شود. خوشبختانه در شرایط سخت اقتصادی کنونی با تکیه بر سیاست‌های اقتصادی درون‌زایی توانستیم بسیاری از واحدهای تولیدی کشور را احیا کنیم و رشد منفی اقتصادی کشور را  کنترل نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.