با استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون هیئت رئیسه تصمیم گرفت تا زمان برگزاری انتخابات جدید، بر اساس اساس‌نامه حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون مسئولیت اجرایی این مجموعه را برعهده داشته باشد.

سینا حسینی/

 با استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون هیئت رئیسه تصمیم گرفت تا زمان برگزاری انتخابات جدید، بر اساس اساس‌نامه حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون مسئولیت اجرایی این مجموعه را برعهده داشته باشد.

انتخاب بهاروند که به صورت همزمان مسئولیت ریاست سازمان لیگ فوتبال ایران را نیز برعهده داشت با واکنش‌های فراوانی رو به رو شد اما اعضای هیئت رئیسه اعلام کردند انتخابات اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد در حالی که وزارت ورزش و منتقدان بر این باور بودند که دلیلی ندارد زمان تعیین رئیس جدید فوتبال به چند ماه بعد موکول شود.

*مهره‌ چینی مشکوک

مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی با انتقاد از این وضعیت در این رابطه گفت: حرف هیئت رئیسه فدراسیون کاملاً غیر قانونی است چون بر اساس قانون تجارت اصلاً امکان ندارد که یک مجموعه پس از استعفا یا کناره گیری مدیرعامل خود زمان انتخابات جدید را به چند ماه بعد موکول کنند تا مهره چینی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه توضیح داد: از طرفی بر اساس کدام اساس‌نامه قانونی این تصمیم اخذ شده است، اساس‌نامه کنونی که تاییده هیئت دولت را ندارد، پس دوستان به چه شکلی این تصمیم را بر اساس مفاد اساس‌نامه گرفته اند، به نظرم این ابهامات باید زودتر روشن شود. تعجب من از وزارت ورزش به عنوان دستگاه بالاسری است که نسبت به این مسئله بی‌تفاوت است.

* درخواست برگزاری مجمع فوق العاده

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان هم تداوم این روند را به ضرر فوتبال ایران دانست و تأکید کرد: برابر قانون باید زودتر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود، اصلاً بهاروند بهترین مدیر فوتبال ایران آیا او توانمندی مدیریت دو سازمان عریض الطویل بزرگ را به صورت همزمان دارد؟ اگر ایشان این توانمندی را در خود می‌بیند، بهتر است به جای موقت به صورت دائم بیاید، و با نام‌نویسی در انتخابات شانس خود را به آزمایش بگذارد.

سعید آذری با اشاره به بلاتکلیفی فوتبال ملی ایران گفت: چرا دوستان اصرار دارند به هر قیمتی در فوتبال بمانند، تیم ملی ما الان در چه وضعیتی قرار دارد؟ برابر قانون اگر بخشی از اعضای مجمع فدراسیون درخواست برگزاری مجمع فوق العاده را به وزیر ورزش که عنوان رئیس مجمع را دارد درخواست بدهند وزیر ورزش نمی‌تواند مخالف برگزار انتخابات شود. شما الان نگاه کنید دو باشگاه بزرگ فوتبال ما به دلیل نبود مدیریت صحیح با مربیان خارجی خود به مشکل برخورده‌اند، چند روز دیگر دو باشگاه شهر خودرو و استقلال باید در پلی اف لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند اگر این دو تیم موفق نشوند کدام مدیر فدراسیون حاضر است مسئولیت به گردن بگیرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.